mowad

Użytkownicy
  • Ilość dodanej zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutral

O mowad

  • Ranga
    Member

Informacje osobiste

  • WWW
    http://www.mowad.opole.pl
  1. Panowie, ja wiem że się da, wiem że mój czas dupy nie urywa w tym porównaniu, ale warunki dla wszystkich aut były równe, max 3 okrążenia na Monzie i zero grzebania w setupie. Cadlillac przy takich warunkach w moich rękach wypadł słabo i tyle, to właśnie opisałem, nic innego nie wymyślę. Porównywanie własnych czasów robionych po ustawieniu auta czy pokonaniu większej ilości okrążeń raczej niewiele wnosi. Dla przykładu - ja wiem, że jak się ustawi to wszystkim da radę dobry czas zrobić. Akurat jestem na etapie rankingowych jazd Focusem po Monzie. Na jeździe testowej w opublikowanym tu porównaniu w ciągu pierwszych trzech okrążeń zrobiłem nim 2:10 i byłem zadowolony z prowadzenia, po wjeżdżeniu na standardowym setupie max co mogłem z niego wycisnąć to 2:08 co mi dało 14 miejsce na świecie w rankingu. Stwierdziłem, że pierwszy gość w rankingu musiał jakiegoś buga w grze znaleźć, gdzieś ostro przyciąć, bo nie da się urwać kolejnych trzech sekund. Jednak po żmudnych próbach i grzebaniu w setupie zrobiłem 2:05,3 co obecnie daje mi drugie miejsce na świecie. Do pierwszego tracę 0,2xx. Jak koniecznie chcecie się ze mną porównać, to zapraszam tym autem na ten tor, załadujcie sobie mojego ducha i próbujcie Jestem pewny, że coś jeszcze z tego da się urwać, żeby wskoczyć na pierwszą pozycję i zejść poniżej 2:04, bo nie grzebałem jeszcze w ustawieniach kątów kół : Z tym, że obecnie w tym aucie już wyjeździłem chyba ponad 100okrążeń na tym samym torze i czas który zrobiłem na testach czyli te 2:10,5 które było wtedy dla mnie osiągnięciem teraz mogę zrobić kierując jedną ręką i patrząc jednym okiem. Właśnie dlatego założyłem sobie, że będę podawać czasy które robię w ciągu 3 pierwszych okrążeń, jeśli już wtedy jest niezły na tle konkurencji, to wiem, że po ustawieniu i wjeżdżeniu w auto będę w stanie robić dobre wyniki. Cadillac taki nie był i nic na to nie poradzę, na tryb kariery bym go nie wybrał.
  2. Ładnie. Ja nie grzebałem i przyznaję, że mi nie pasuje charakterystyka jego prowadzenia na fabrycznym setupie więc czas nie mógł być dobry.
  3. No tak, tylko kiedy był ten z oponami? Bo idąc tą drogą trzeba by ponawiać testy za każdym razem jak coś spatchą (swoją drogą chyba dźwięk teraz poprawili, bo już słyszę własny silnik, a nie wszystkich wokoło). A wracając do czynników wpływających na czas - słońce w trakcie okrążeń rankingowych jest nieco niżej niż w ustawieniach moich wcześniejszych testów i przez tak padające cienie nie widać z daleka wierzchołków na dwóch czy trzech zakrętach Temperatura powietrza też jest inna, zapewne to też ma jakiś wpływ. Nie wykluczam jednak, że z ciekawości zrobię sobie testy wszystkich GT3, (bo to też moja ulubiona kategoria, nie potrzebnie przesiadłem się do LMP2 w endurance i teraz się męczę) ale tym razem nie po trzy okrążenia, a do bólu każdym autem, aż nie będę w stanie zrobić już szybszego okrążenia - na jak najlepszy wynik w rankingach. Tylko doba trochę za krótka na tyle zabawy
  4. a nie wiesz kiedy ten patch wyszedl? Bo cos kojarze ze moje testy robilem juz po tym jak przeczytalem o tych oponach wiec nie powinien miec znaczenia.
  5. Jak już w którymś z opisów pisalem - takie porównania nigdy nie będą miarodajne, bo zawsze jest czynnik ludzki, jednemu leży bardziej zachowanie nadsterowne, innemu podsterowne, jedno przejechane kółko więcej lub jedno zepsute hamowanie i można zrobić czas o 1s lepszy lub gorszy. Myślę że akurat to co namieszali z oponami ma tu najmniejsze znaczenie. Nawet zmeczenie danego dnia bedzie mialo wplyw na czas koncowy. To przecież nie badanie laboratoryjne, tylko opisuje tu swoje odczucia, może ktoś sie waha czy kupić dany dodatek to przynajmniej będzie miał jakiś obraz sytuacji. Bo co pisze producent gry u siebie to jedno, a rzeczywistość to drugie i osobiście uważam, że np poprzedni dodatek zawierał dość źle prowadzące się samochody i nie jest wart wydanych pieniędzy. Ten tu opisany nawet ujdzie, a jak ktoś jest miłośnikiem motoryzacji z USA to wręcz powinien go kupić. Natomiast jeśli ktoś sie napali na jeden samochód z dodatku a widzi, że samochód robi czas o 9s gorszy niż najlepszy w klasie to wydaje mi się, że kupno takiego dodatku dla danego samochodu nie ma zbytniego sensu, bo jakby nie kombinować odrobienie 9s to dość spory kosmos.
  6. Wyszedł kolejny dodatek do gry o nazwie US Race Car Pack, który zawiera 4 samochody. Przy okazji darmowym samochodem na marzec jest samchód drogowy Aston Martin Racing Vantage GT12. Poniżej krótki opis wrażeń z jazdy, jednak zmieniłem nieco zasady, jeżdżę nadal na torze Monza, 3 okrążenia pomiarowe (odpada rozgrzewkowe i czynnik ilości paliwa), ale w ramach jazd rankingowych, więc gdzieś tam przy okazji te czasy zostają w pamięci i każdy może sobie je sprawdzić czy zmierzyć się z moim "duchem". Z tego co zauważyłem, z reguły czasy jakie wykręcam na tych moich jazdach testowych są mniej więcej w środku rankingu, więc nie jest ze mną tak źle Do rzeczy: Dallara DW12 Indycar moc/waga: 680KM/725kg czas: 1:34,579 prędkość na prostej startowej: 296km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/dallara-300x168.jpg[/img] Samochód wyposażony w KERS, jego włączenie jest odczuwalne i bolid przyspiesza znacznie chętniej, uruchamiamy go sami w dowolnym momencie, ale jest ograniczona ilość jego użyć na jeden wyścig (mi starczyło na około 2,5 okrążenia pomiarowego praktycznie ciągłego używania). Przyjemny w prowadzeniu, stabilny, im ostrzej go traktowałem tym lepsze czasy udawało mi się uzyskiwać, płynna jazda się nie sprawdzała. Jedyne zastrzeżenia mam do zestopniowania 6-biegowej skrzyni biegów sterowanej łopatkami - na prostej startowej brakowało jeszcze jednego biegu. Jak wydada w kategorii innych bolidów jednomiejscowych można zobaczyć na mojej stronie: http://mowad.opole.pl/project-cars/bolidy-jednomiejscowe Ford Fusion Stock Car klasa: Stock Car moc/waga: 880KM/1497kg czas: 1:46,610 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 294km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/fusionstock-300x168.jpg[/img] Idealnie spełnił moje wyobrażenia o amerykańskiej motoryzacji. Nadmiar mocy, niewystarczające hamulce i niechęć do skręcania. Mimo to czas wyszedł całkiem niezły. Na Monzę słabo zestopniowana skrzynia, która jest manualna i ma tylko 4 biegi, na każdej dłuższej prostej dochodziłem do odcięcia zapłonu przy około 280km/h, przy czym samochód nawet na tym odcięciu nadal się rozpędzał i ostatecznie osiągał prędkość około 294km/h. Ogólnie dość stabilny, choć czuć, że nad aerodynamiką nie specjalnie tu pracowano i na nierównościach paraboliki tył potrafi uciekać przy całkiem sporych prędkościach. Może chętniej by skręcał, gdyby większość zakrętów była tylko w lewo Porównanie z innymi samochodami bez swojej kategorii: http://mowad.opole.pl/project-cars/klasy-wspolczesne Chevrolet Corvette C7.R (GT3) moc/waga: 500KM/1245kg czas: 1:50,107 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 265km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/corvettec7r-300x168.jpg[/img] Przyjemny w prowadzeniu i stabilny, już od pierwszego okrążenia czułem się dość pewnie, tył ucieka jedynie na głęboki cięciach po wysokich tarkach. Skrzynia 6-biegowa sterowana łopatkami. Jak wypada na tle konkurencji (a wypadł dość słabo) można zobaczyć na mojej stronie: http://mowad.opole.pl/project-cars/gt3 Cadillac ATS-V.R GT3 moc/waga: 500KM/1315kg czas: 1:52,418 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 264km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/cadillacgt3-300x168.jpg[/img] Jakoś marka Cadillac zupełnie nie kojarzy mi się ze sportem i może przez to uzyskałem w nim taki słaby czas. Hamulce w porównaniu z konkurencją w tej klasie ma słabe, na wyjściach po wciśnięciu gazu w podłogę jest nadsterowny, co powodowało, że jechałem nim na "pół gwizdka" w miejscach gdzie w innych samochodach gaz był dawno w podłodze, a ja już myślałem o wejściu w kolejny zakręt. (j/w: http://mowad.opole.pl/project-cars/gt3) Aston Martin Racing Vantage GT12 moc/waga: 595KM/1565kg czas: 1:59,610 http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/astonvantage-300x168.jpg[/img] Skrzynia sterowana łopatkami, 7-biegowa, z czego na tym torze potrzebnych mi było jedynie 6 do rozpędzenia się na prostej startowej do 265km/h, potem prosta się kończyła. Samochód nerwowy, tył ucieka zarówno na hamowaniach jak i przy przyspieszaniu, ucieka także na wszelkich nierównościach. Mimo to czuć, że ma potencjał i można by było sporo poprawić dostosowując ustawienia pod własny styl jazdy. Brakuje tu dopracowania aerodynamiki, choć z drugiej strony jest przez twórców gry zakwalifikowany do kategorii drogowej, więc jest to zrozumiałe. Na tle konkurencji w kategorii Road B wypada tak: http://mowad.opole.pl/project-cars/road-b
  7. Mam problem z ustawieniem głośności własnego silnika, otóż jeżdżę z widokiem z maski lub z dachu i przy starcie i ogólnie jak są wokoło inne samochody to ciężko poznać który dźwięk silnika jest mój, co rodzi problemy ze zmianą biegów odpowiednim momencie : kombinowałem w opcjach z ustawieniami dźwięku, dałem silnik na max, inne dźwięki pozmniejszałem, ale nadal silniki konkurentów zagłuszają mój. Macie jakieś rozwiązanie? Nawet przy widoku z wnętrza samochodu niewiele się zmienia w tym aspekcie.
  8. Test samochodów z dodatku "Stanceworks Track Expansion" podobnie jak wszystkie pozostałe przeprowadziłem na torze Monza - 3 okrążenia (jedno wyjazdowe, dwa pomiarowe - na liście czas najlepszego pomiarowego), oraz kilka słów komentarza do każdego samochodu. Jeśli jesteście ciekawi jak te samochody wypadają w swoich kategoriach to zapraszam na moją stronę (linki przy opisach) 1) Mazda MX5 Radbull Formula Drift moc/waga: 1200KM/1225kg czas: 1:55,234 http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2015/12/mazdaradbull-300x168.jpg[/img] Samochód wg twórców gry zakwalifikowany do kategorii "Road A" (http://mowad.opole.pl/project-cars/road-a). Jak sama nazwa wskazuje samochód służy do driftu, ma piekielną moc i niechęć do jeżdżenia na wprost, ale pokusiłem się o przejechanie okrążania pomiarowego. Skrzynia 6-biegowa, sterowana łopatkami pozwalała na rozpędzenie tego potwora do 330km/h na prostej startowej, zapewne pojechałby szybciej, ale z gazem trzeba obchodzić się wyjątkowo delikatnie, bo po wciśnięciu do deski samochód robi się nadsterowny niezależnie od prędkości i biegu na jakim aktualnie jedziemy. Przełożenie na kierownicy jest wyjątkowo agresywne i nawet lekkie jej skręcenie sprawia, że koła skręcają się bardzo mocno efektem czego jest utrata przyczepności także na przedniej osi. Dodajmy do tego szybko zużywające się opony i przepis na katastrofę gotowy 2) BMW 1-Series M-Coupe Stanceworks Edition moc/waga: 460KM/1555kg czas: 1:59,461 http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2015/12/m1stance-300x168.jpg[/img] Samochód kategorii "Road B" (http://mowad.opole.pl/project-cars/road-b) jest wyposażony w jakieś bliżej mi nie znane doładowanie, widoczne jest jako KERS, ale nie doładowuje się podczas hamowania, a podczas przyspieszania, włącza się automatycznie, do tego silnik jest wyposażony w turbinę i całość sprawia małe problemy w prowadzeniu przy wysokich obrotach - otóż samochód lubi zerwać przyczepność tyłu bez żadnego ostrzeżenia, niezależnie od prędkości, gdy oba te doładowania się włączą. Hamulce wymagały przyzwyczajenia, bo lubią się blokować, ale ogólnie nie można narzekać na ich skuteczność, jeśli pedału nie wciskamy do końca. Skrzynia manualna, 6 biegowa, na prostej startowej rozpędziłem się do 260km/h 3) KTM X-Bow-R moc/waga: 300KM/790kg czas 2:00,875 http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2015/12/ktmxbow-300x168.jpg[/img] Samochód kategorii "Road B" (http://mowad.opole.pl/project-cars/road-b), bardzo przyjemny w prowadzeniu, nieco podsterowy po dodaniu gazu w zakręcie, dobrze i stabilnie hamuje. Skrzynia manualna 6-biegowa pozwalała się rozpędzić na prostej startowej do 227km/h, ale wystarczało do tego 5 biegów, na próbę pojeździłem nim sobie na innym torze i szczerze mówiąc ostatni bieg jest zbędny przy takim zestopniowaniu skrzyni, bo samochód nie chce na nim już przyspieszać. 4) BMW 2002 Turbo Stanceworks Edition moc/waga: 275KM/1060kg czas: 2:17,333 prędkość na prostej startowej: 235km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2015/12/2002stance-300x168.jpg[/img] Samochód zakwalifikowany do historycznej klasy B (http://mowad.opole.pl/project-cars/historyczna-klasa-b). Tu także nie udało mi się przejechać czystego okrążania, bo tył tego samochodu ucieka bez wyraźnego powodu, zwłaszcza gdy staramy się przejechać zakręt bez gazu lub tylko lekko go wciskając i dzieje się to niezależnie od prędkości. Miałem wrażenie, że jest najbardziej stabilny przy wciskaniu gazu po prostu do deski, ale nie każdy zakręt da się tak przejechać. Hamulce także się blokują, ale auto jest przy tym stabilne. Skrzynia manualna, 5-biegowa. Na koniec warto wspomnieć również o trasie Bannochbrae z tego dodatku, która wije się w szkockich górach - dla miłośników wyścigów górskich, czy chcących nacieszyć oczy ładnymi widokami i przejechać się dla relaksu to bardzo fajny bonus. Przy okazji, poza konkursem - darmowy samochód na luty: Ford Falcon FG V8 Supercar klasa: V8 Supercars moc/waga: 635KM/1410kg czas: 1:49:987 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 281km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2015/12/fordfalconv8-300x168.jpg[/img] Przyjemny samochód w prowadzeniu, neutralny i przewidywalny, ale można go wytrącić z równowagi przy agresywnym najeżdżaniu na tarki. Skrzynia sterowana łopatkami, 6-biegowa pozwoliła się rozpędzić do 281km/h na prostej startowej i był to koniec ostatniego biegu. Jedyne zastrzeżenie mam do hamulców - miałem wrażenie że nie radzą sobie z masą tego samochodu i hamują za słabo, nie ma szans na ich zablokowanie nawet przy niskich prędkosciach i droga hamowania była dość długa. Jak na razie jedyny przedstawiciel swojej klasy w grze (http://mowad.opole.pl/project-cars/klasy-wspolczesne)
  9. Tekst pochodzi z mojej strony: http://mowad.opole.pl/project-cars/historyczne-bolidy-lotus Tam też są wszystkie zdjęcia (forum ma niestety limit i musiałem niektóre wyciąć). Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 5 okrążeń toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i cztery pomiarowe – wpisałem tu czas najlepszego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy użyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem. Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars Moim zdaniem najlepszy dodatek do tej gry, zawiera historyczne bolidy Lotusa (o ile ktoś lubi tamtą epokę sportów motorowych, a jeszcze lepiej jeśli – tak jak ja – swego czasu męczył grę Grand Prix Legends, która wyszła w 1998r). Co prawda tutaj te samochody są bardziej stabilne niż w tamtej grze (poza jednym wyjątkiem, ale o tym później), bo tam kierowało się bardziej gazem niż kierownicą, ale i tak są dość wyrywne i dają mnóstwo frajdy oraz radości z czysto przejechanego okrążenia. Do tego ich wygląd – przeguby krzyżakowe, które chromowane lśnią w słońcu, bieżnik i grafiki na oponach, tarcze hamulcowe nie zamontowane przy kołach tylko przy skrzyni, drobne elementy silnika typu trąbki od gaźników – to jest odwzorowane tak szczegółowo, że zamiast jeździć człowiek chce je oglądać. Tutaj uporządkuje je wg roczników, a nie czasów. 1963r – Lotus Type 25 Climax moc/waga: 200KM/452kg czas: 2:10,039 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 232km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/vlotus25a-300x168.jpg[/img] [align=left]Manualna skrzynia 5-biegowa, zaskakująco dobre hamulce, brak jakiegokolwiek docisku aerodynamicznego i podsterowna charakterystyka na ciasnych i zbyt szybko pokonywanych zakrętach sprawiły, że nie udało mi się przejechać czystego okrążenia z prawdziwego zdarzenia, pomimo tego, że zwiększyłem ilość okrążeń pomiarowych w porównaniu do testów innych klas opisanych na stronie, bo ciężko mi było się przestawić z charakterystyki prowadzenia tych współczesnych samochodów na to z czym mamy do czynienia w przypadku tych zabytków.[/align] 1965r – Lotus Type 38 Ford moc/waga: 495KM/612kg czas: 2:04,653 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 312km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/vlotus38a-300x168.jpg[/img] [align=left]Podsumowując jazdę tym bolidem, na klawiaturę ciśnie mi się pytanie „co to k… jest?”. Na wszystkich okrążeniach które chciałem przejechać szybko po prostu się rozbijałem. Widoczny tu czas uzyskałem na okrążeniu na którym rozbiłem się najmniej, tj wykręciłem tylko bączka na parabolice, czyli ostatnim zakręcie toru. Samochód ma manualną skrzynię (UWAGA!) 2-biegową. Pierwszy bieg wystarcza na rozpędzenie się do (ZNOWU UWAGA!) 208km/h, z użyciem drugiego biegu na Monzie rozpędziłem się do 312km/h na prostej startowej. Z ciekawości wziąłem go na tor z innego dodatku do gry (zdaje się ten z Astonami) gdzie jest duży okrąg do testowania maksymalnych prędkości i jak widać powyżej na drugim zdjęciu – udało mi się rozpędzić do 348km/h. W takiej wannie z kółkami! Do tego powyżej 7tyś obrotów samochód zrywa przyczepność tylnych kół i lecimy bokiem niezależnie od prędkości, hamulce są beznadziejne, najpierw słabo hamują, a potem się blokują, więc też nie hamują. Nawet w grze GPL o której wspominałem wcześniej i nie była to łatwa gra – nie spotkałem się z takim zachowaniem żadnego bolidu tamtych czasów.[/align] 1967r – Lotus Type 51 moc/waga: 115KM/423kg czas: 2:15,991 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 201km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/vlotus51a-300x168.jpg[/img] [align=left]Jedyny w zestawieniu ze skrzynią 4-biegową, brakowało niestety tego piątego biegu bo połowę prostej startowej jechałem na odcince, choć z drugiej strony mocą ten bolid nie grzeszy i nie wiem czy byłby się w stanie rozpędzić na tej „piątce”. Nie ma żadnej aerodynamiki, ale chyba jej nie potrzebuje, bo prowadzi się stabilnie i świetnie hamuje.[/align] 1967-1970r – Lotus Type 49 Cosworth moc/waga: 416KM/615kg czas: 1:55,716 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 275km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/vlotus49a-300x168.jpg[/img] [align=left]Ostatni w tym zestawieniu bez żadnych elementów aerodynamicznych, zrywał przyczepność tylnych kół przy wciskaniu gazu w podłogę nawet na szybkich łukach. Skrzynia manualna, 5-biegowa jest za krótka i na prostej startowej dochodziłem do odcięcia. Hamulce nie najgorsze, ale hamował wyraźnie gorzej od bezpośredniego konkurenta z tej samej epoki opisanego poniżej.[/align] 1967-1970r – Lotus Type 49C Cosworth moc/waga: 430KM/545kg czas: 1:48,948 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 272km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/vlotus49ccos-300x168.jpg[/img] [align=left]Pierwszy bolid z elementami aerodynamiki co czuć w prowadzeniu – dawał wrażenie, że kierujemy współczesnym samochodem. Bardzo dobrze hamował, a gaz można było wciskać do końca bez obawy że tył ucieknie, mimo tego, że jest mocniejszy i lżejszy od poprzednika.[/align] 1973-1978r – Lotus Type 72D Coswtorth moc/waga: 474KM/655kg czas: 1:51,462 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 254km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/vlotus72da-300x168.jpg[/img] [align=left]Zanim przejdę do opisu prowadzenia – spójrzcie na drugie zdjęcie – przy przednich kołach są półosie. Jak je zobaczyłem, to musiałem wyjść do menu i przejrzeć specyfikację, czy to nie jest jakiś wczesny napęd 4×4. Ale wtedy sobie uświadomiłem, że przecież w tamtej epoce hamulce nie koniecznie montowano przy kołach – i faktycznie – przez nacięcia w nadwoziu przed kierowcą widać wentylowane tarcze hamulcowe i te półosie służą tyko do przenoszenia sił hamujących na koła. Na pierwszym zdjęciu widać zresztą, że tylne tarcze także nie są zamontowane przy kołach, a bliżej środka – przy skrzyni biegów. Wracając do prowadzenia – pomimo elementów aerodynamiki w tym wielkiego spoilera z tyłu – przy dodaniu gazu w zakręcie najpierw ucieka nam przód, a po chwili zrywa przyczepność tyłu co sprawia, że bolid jest dość trudny w prowadzeniu. Tu także jest manualna skrzynia 5-biegowa, która jest za krótka na Monzę.[/align] 1973-1978r – Lotus Type 78 Cosworth moc/waga: 460KM/648kg czas: 1:46,206 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 254km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/vlotus78cos-300x168.jpg[/img] [align=left]Tutaj aerodynamika działa jak należy i samochód jest stabilny, z lekką tendencją do nadsterowności po wciśnięciu gazu w podłogę, zwłaszcza na nierównościach. Skrzynia manualna, 5-biegowa idealnie zestrojona na Monzę. Hamulce są świetne, pod warunkiem, że nie wciskamy ich do końca, bo wtedy się blokują, ale w tym samochodzie wyjątkowo łatwo wyczuć ten moment.[/align] 1986r – Lotus Type 98T Renault Turbo moc/waga: 900KM/620kg czas: 1:31,571 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 333km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/vlotus98t-300x168.jpg[/img] http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/vlotus98ta-300x168.jpg[/img] [align=left]Potwór wyposażony w turbinę, która działa wg starej szkoły – najpierw wcale, a jak dmuchnie to rozpętuje się piekło. Tu zaczyna działać powyżej 7tyś obrotów, wtedy silnik błyskawicznie wkręca się do odcięcia w okolicy 13tyś i trzeba szybko zmieniać biegi w manualnej skrzyni 5-biegowej. Tył samochodu oczywiście staje się wtedy bardzo agresywny i chce koniecznie wyprzedzić przód (czego efekt widać na drugim zdjęciu), na szczęście da się to w miarę opanować pedałem gazu, a czas odrobić na hamowaniach, bo hamulce są świetne. [/align] I na koniec – jak już pojeździcie wirtualnie tymi samochodami to pomyślcie o ludziach ścigających się w tamtych latach tymi potworami, które wyglądają jak wanny na cieniutkich kołach z doczepionym silnikiem, pędzących ponad 200km/h, a często blisko 300km/h, bez pasów bezpieczeństwa, w skórzanym nakryciu głowy i z goglami na oczach. Jak na ich tle wyglądają chłopcy ze współczesnej formuły 1, skarżący się swoim inżynierom przez radio, że rywal jedzie zbyt agresywnie i nie chce go przepuścić???
  10. Tekst pochodzi z mojej strony: http://mowad.opole.pl/project-cars/bolidy-jednomiejscowe Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem. Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars. W tym miejscu muszę przyznać, że nie za bardzo lubię jazdę bolidami, bo wolę bezpośrednią rywalizację koło w koło, a w bolidach rywalizacja taka z reguły kończy się wystrzeleniem siebie lub rywala w kosmos. Ale skoro kategoria "openwheels" jest w grze to wypada ją przetestować. Oczywiście bolidy w tych klasach nie bardzo można ze sobą porównywać, bo poszczególne kategorie różnią lata świetlne co widać po czasach (ewentualna rywalizacja mogła by się wywiązać między Formułą B i Formułą Renault 3.5, która jest elementem dodatku do gry). Do tego wszystkie bolidy prowadzą się dość podobnie, stabilnie przyspieszają, zachowują neutralność w zakrętach i dobrze hamują, główna różnica to osiągane przez nie prędkości i wyposażenie w systemy KERS lub DRS. Tu dla odmiany zacznę od najsłabszych. Formula Rookie moc/waga: 106KM/505kg czas: 2:05,630 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 212km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/frookie-300x168.jpg[/img] [align=left]Wyścigowa szkółka do rozpoczęcia zabawy z bolidami, skrzynia manualna 4-biegowa, zero aerodynamiki. Przyznam, że spodziewałem się lepszych hamulców. Podsterowny na ciasnych i powolnych zakrętach, nadsterowny podczas przyspieszania na tarkach, ale jest to łatwe w kontroli.[/align] Formula Gulf 1000 moc/waga: 186KM/460kg czas: 1:56,270 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 227km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/fgulf-300x168.jpg[/img] [align=left]Pierwsze elementy aerodynamiki, którą da się odczuć podczas jazdy, świetnie hamuje i skręca. Nie mogłem za bardzo dojść do ładu ze skrzynią, zakładam, że miała być sekwencyjna, 6-biegowa, ale żeby zmienić bieg w górę trzeba albo używać sprzęgła, albo odpuszczać gaz na moment zmiany biegu, natomiast przy redukcjach nie ma żadnych problemów. W żadnym innym samochodzie w grze się z tym nie spotkałem.[/align] Formula C moc/waga: 297KM/550kg czas: 1:46,392 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 241km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/formulac-300x168.jpg[/img] [align=left]Łatwy w prowadzeniu, choć jazda po tarkach wyjątkowo mocno przenosi się na kierownicę, skrzynia 6-biegowa, sekwencyjna, nie występują z nią problemy jakie opisałem przy poprzedniku, trochę za krótko zestopniowana na Monzę i brakuje ostatniego biegu na prostej startowej, a na pozostałych dwóch zbliżamy się do odcięcia.[/align] Formula B moc/waga: 617KM/750kg czas: 1:36,426 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 276km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/formulab-300x168.jpg[/img] [align=left]Samochód wyposażony w KERS, uruchamiamy go sami, ale można go użyć tylko raz na okrążenie, wystarcza go z małym zapasem na jedną z długich prostych na torze Monza. Z czasów można wnioskować, że dało by się ją zestawić w rywalizacji z Formułą Renault 3.5, która jest co prawda szybsza na prostych, ale Formuła B lepiej hamuje. Trochę to dziwi, bo wg danych "na papierze" B jest cięższa i mocniejsza. Skrzynia sterowana manetkami za kierownicą, 6-biegowa.[/align] Formula Renault 3.5 moc/waga: 530KM/623kg czas: 1:34,022 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 288km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/frenault-300x168.jpg[/img] [align=left]Bolid wyposażony w DRS, który uruchamiamy sami, bez ograniczeń, gdy to uznamy za słuszne. Choć uruchomienie go zbyt wcześnie na szybkich łukach skutecznie zrujnuje nam okrążenie i prawdopodobnie też cały samochód. Silnik wolnossący bardzo liniowo rozwija moc, prowadzenie jest bardzo przewidywalne, lecz jak wspomniałem wcześniej - hamuje gorzej od Formuły B. Skrzynia 6-biegowa, sterowana manetkami za kierownicą.[/align] Formula A moc/waga: 759KM/640kg czas: 1:26,586 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 322km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/formulaa-300x168.jpg[/img] Bolid wyposażony w KERS i DRS, które uruchamiamy sami, z tym że DRS można używać bez ograniczeń, a KERS tylko raz na okrążenie. Ma też najbardziej rozwiniętą aerodynamikę, prowadzi się bardzo stabilnie, choć mocno czuć wszystkie nierówności nawierzchni na kierownicy, a tarki potrafią "wciągać". Przy wykorzystaniu KERS skrzynia się kończy na każdej z dłuższych prostych na Monzy, bez niego tylko na prostej startowej zbliżamy się do odcinki. Ponieważ rozwija prędkości znacznie większe niż pozostałe bolidy, hamować trzeba wcześniej. Trudność w prowadzeniu tego bolidu polega na wciskaniu co chwilę jakiegoś przycisku, czy od KERS czy od DRS, jest to dość rozpraszające, a bez wykorzystania tych systemów można zapomnieć o dobrym okrążeniu. Skrzynia 7-biegowa, sterowana łopatkami za kierownicą.
  11. Tekst pochodzi z mojej strony: http://mowad.opole.pl/project-cars/lmp1 Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem. Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars. Różnice czasowe między samochodami w tej kategorii są minimalne podobnie jak w przypadku klasy LMP2, ale tutaj każdy samochód prowadzi się zupełnie inaczej, inaczej rozwija moc i ma inne "doładowanie". W tej kategorii poza szybkością na jednym okrążeniu trzeba by było wziąć także pod uwagę zużycie paliwa, bo to samochody do wyścigów długodystansowych gdzie ilość zjazdów do boksu ma bardzo duże znaczenie. Wszystkie samochody mają skrzynie sterowane łopatkami. 1) Marek RP339H moc/waga: 566KM/900kg czas: 1:35,338 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 291km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/marekrp339h-300x168.jpg[/img] [align=left]Samochód wyposażony w 6-biegową skrzynię oraz KERS, który włącza się automatycznie przy wciskaniu gazu do deski. Moc rozwijana jest bardzo liniowo, przy czym samochód jest neutralny i można zaczynać przyspieszanie na wyjściach wcześniej niż u konkurentów. Hamulce blokują się pod koniec mocnych dohamowań.[/align] 2) Aston Martin DBR1-2 moc/waga: 670KM/900kg czas: 1:35,493 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 299km/h [align=left]http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/astondbr12-300x168.jpg[/img][/align] [align=left]Czysta moc z silnika V12, bez wspomagania KERSem, czy turbiną jest rozwijana bardzo liniowo i przewidywalnie. Hamulce także się blokują pod koniec mocnych dohamowań i trzeba hamować nieco wcześniej niż konkurencja, ale to może wynikać także z największych prędkości osiąganych na prostych. Skrzynia 6-biegowa.[/align] 3) Audi R18 e-tron quattro moc/waga: 540KM/870kg czas: 1:35,496 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 286km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/audietron-300x168.jpg[/img] [align=left]Najsłabszy samochód ale najlżejszy oraz pierwszy z dwóch dostępnych w tej klasie z napędem na 4 koła. Nie udało mi się zrobić czystego okrążenia przez jego tendencję do nadsterowności przy przyspieszaniu gdy uruchomi się automatyczny KERS, ale jest w nim potencjał na zajęcie pierwszego miejsca, zwłaszcza, że różnice z najszybszymi są minimalne. Ma aż 7 przełożeń, z czego cztery pierwsze są bardzo krótkie i trzeba szybko wciskać manetki, żeby się samemu nie spowolnić na odcięciu.[/align] 4) Toyota TS040 Hybrid moc/waga: 1000KM/870kg czas: 1:35,710 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 285km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/toyotats040-300x168.jpg[/img] http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/toyotaurwal-300x168.jpg[/img] [align=left]Jest mocniejszy od konkurentów o około 400KM! Wagę ma taką samą jak Audi, czyli wraz z nim najniższą w zestawieniu, także ma napęd na 4 koła i 7-biegową skrzynię. Wg danych na papierze powinien wygrać z konkurencją z palcem w nosie. Niestety ta moc wynika z mocnego KERSu, który włącza się automatycznie, jego włączenie sprawia często, że samochód zachowuje się nieprzewidywalnie. Zaliczyłem w nim jeden z najbardziej spektakularnych dzwonów podczas testowania wszystkich samochodów dostępnych w grze. Na ostatniej szykanie tył delikatnie uciekł, a gdy chciałem go wyprostować nagle majtnął bez ostrzeżenia w drugą stronę z taką siłą, że nie było żadnych szans na jakąkolwiek reakcje i skończyło się urwanym kołem na bandzie. Natomiast gdy wszystko działa jak należy i jest dobra przyczepność, samochód przyspiesza jak dziki i nie można tego porównać z żadnym z pozostałych samochodów dostępnych w tej klasie. Jestem pewny, że przy większej ilości czasu spędzonej za jego kierownicą, można kręcić zdecydowanie lepsze czasy jednego okrążenia niż konkurencja, ale jazda nim w wyścigu długodystansowym będzie strasznie męcząca i utrata koncentracji prawdopodobne zakończy się w bandzie.[/align] 5) Audi R18 TDI moc/waga: 612KM/900kg czas: 1:35,802 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 294km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/audir18tdi-300x168.jpg[/img] [align=left]Poprzednie wcielenie samochodu klasy LMP1 od Audi. W tej wersji z napędem na tył, skrzynią 6-biegową i silnikiem TDI, który nie kręci się tak wysoko jak we wszystkich innych wyścigówkach, więc do dźwięku i momentu wrzucenia wyższego biegu trzeba się trochę przyzwyczaić. Hamulce blokują się pod koniec dohamowań więc trzeba je odpuszczać i zarazem trochę wcześniej zaczynać hamowania. Z gazem też trzeba się obchodzić delikatniej, bo staje się nadsterowny przy wciśnięciu do deski, ale jest to dość przewidywalne i z reguły nie kończy się bączkiem.[/align] 6) RWD P30 LMP1 moc/waga: 577KM/900kg czas: 1:36,781 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 296km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/rwdp30-300x168.jpg[/img] [align=left]W moim odczuciu najgorszy czas wynika ze sposobu w jaki oddaje moc. Samochód jest wyposażony w słaby KERS i mocną turbinę, ale włącza się ona zbyt późno i w momencie dodania gazu na wyjściach z zakrętów przez chwilę niewiele się dzieje. Taka turbodziura występowała tylko w historycznych turbodoładowanych jednostkach. Podsumowanie tego opóźnienia na każdym z zakrętów daje czas gorszy od poprzedzającego samochodu prawie o sekundę.[/align]
  12. Tekst pochodzi z mojej strony: http://mowad.opole.pl/project-cars/lmp2 Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem. Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars. W tej klasie wszystkie samochody są do siebie bardzo podobne w prowadzeniu, ważą tyle samo, w trzech z nich różnica mocy to tylko 2KM, prędkość na prostej startowej także w trzech z nich wynosiła dokładnie tyle samo, w zwycięzcy udało mi się rozpędzić bardziej o 4km/h, więc to żadna różnica. Opisane odczucia to takie szukanie trochę na siłę różnic pomiędzy nimi. 1) RWD P20 LMP2 moc/waga: 464KM/900kg czas: 1:42,517 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 276km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/rwdp20-300x168.jpg[/img] [align=left]Samochód turbodoładowany, z tym, że turbo się nakręca bardzo łagodnie i nie ma nagłego uderzenia momentu obrotowego często spotykanego w starszych silnikach z takim doładowaniem, jest przez to jest stabilny na wyjściach z zakrętów. Ogólnie jest najmniej nadsterowny i najbardziej przyjazny kierowcy w całym zestawieniu. Nerwowy jedynie na głębokich cięciach po tarkach.[/align] 2) Alpine A450 moc/waga: 462KM/900kg czas: 1:42,519 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 272km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/alpinea450-300x168.jpg[/img] [align=left]Czułem, że robię nim idealne okrążenie, ale jednak o 0,002s (!) był wolniejszy. Stabilny niezależnie od sytuacji, nerwowy podobnie jak poprzednik - na tarkach.[/align] 3) Marek RP219D LMP2 moc/waga: 444KM/900kg czas: 1:42,778 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 272km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/marekrp219-300x168.jpg[/img] [align=left]Najsłabszy w zestawieniu, zarazem jedyny dający odczuć jakąś wyraźniejszą różnicę w prowadzeniu. Silnik z turbo, ale bez odczuwalnej turbodziury. Różnicę odczułem głownie na hamowaniach - trzeba było pod koniec odpuszczać hamulce bo blokowało koła, więc i hamować wcześniej, efekt ten nie występował u rywali. Poza tym zauważyłem, że jest podsterowny przy zbyt szybkim ataku na zakręt i nieco bardziej nadsterowny na nierównościach.[/align] 4) Oreca 03 Nissan moc/waga: 462KM/900kg czas: 1:43,468 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 272km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/orecanissan-300x168.jpg[/img] Robiąc notatki z jazdy wpisałem "jak wszystkie". I to będzie dobre podsumowanie jego prowadzenia Gorszy czas wynikał chyba już głównie z nudy z jazdy ciągle takimi samymi samochodami i braku skupienia.
  13. Tekst pochodzi z mojej strony: http://mowad.opole.pl/project-cars/prototype-2 Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem. Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars. Ta grupa jest bardzo zróżnicowana jeśli chodzi o moc i wagę, trochę dziwne, że te samochody tworzą jedną klasę, bo różnice pomiędzy nimi są ogromne. Zwycięzca jest szybszy od prototypów LMP2, a ostatni w tym zestawieniu jest wolniejszy od samochodów GT3. Wszystkie natomiast mają 6-biegowe skrzynie sterowane łopatkami. 1) Radical SR8-RX moc/waga: 422KM/730kg czas: 1:42,371 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 267km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/radicalsr8rx-300x168.jpg[/img] [align=left]Najmocniejszy samochód w tej klasie. Skrzynia idealnie zestopniowana na Monzę, na prostej startowej tuż przed hamowaniem kończył się ostatni bieg. Samo hamowanie jest dość trudne, koła się blokują, a gdy za szybko wejdziemy w zakręt samochód nie chce skręcić. Przy przyspieszaniu neutralny.[/align] 2) Caterham SP/300.R moc/waga: 312KM/625kg czas: 1:43,427 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 270km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/caterhamsp300-300x168.jpg[/img] [align=left]Ten samochód jest ciekawy w obsłudze. Otóż samochód ma elektryczne doładowanie, coś na wzór KERS, sami decydujemy kiedy je uruchomimy wciskając stosowny guzik (trzeba pamiętać, żeby go zaprogramować w opcjach gry). Jednak w przeciwieństwie do KERS – nie ładuje się on podczas hamowań, więc do dyspozycji mamy kilka jego użyć zanim się rozładuje i stanie się bezużyteczny. Przy okrążeniach pokonywanych z jego użyciem na długich prostych, przełożenia skrzyni okazują się zbyt krótkie i końcówki tych prostych na Monzy jedziemy na odcięciu. Natomiast bez użycia tego doładowania, skrzyni nie wykorzystamy w pełni. Gdy akumulatory są całkowicie naładowane to wystarczają na pokonanie dwóch szybkich okrążeń. W dłuższym wyścigu wymaga to jego taktycznego stosowania chyba wyłącznie przy wyprzedzaniach, więc podczas bezpośredniej rywalizacji jedzie się nieco słabszym i wolniejszym o kilka sekund na okrążeniu samochodem.[/align] 3) Radical SR3-RS moc/waga: 258KM/625kg czas: 1:51,633 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 232km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/radicalsr3rs-300x168.jpg[/img] [align=left]I tu drugi koniec tej kategorii wyścigowej, samochód dużo słabszy od swojego brata z pod znaku Radicala, za to łatwiejszy w prowadzeniu. Hamowania można desperacko opóźniać, bo nie osiąga takich prędkości jak rywale, jest przy tym stabilny, koła się nie blokują i chętnie skręca nawet jak przesadzimy z prędkością wejścia w zakręt. Niestety ma za krótką skrzynię i połowę prostej startowej to jazda na odcięciu na szóstym biegu.[/align] 4) Palmer Jaguar JP-LM moc/waga: 262KM/730kg czas: 1:52,690 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 245km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2012/08/palemrjag-300x168.jpg[/img] Drugi przedstawiciel niskiej mocy w tej kategorii. Też świetnie hamuje, ale tył jest nerwowy podczas przyspieszania na tarkach i nierównościach. Skrzyni biegów wystarcza na prostych, ale mocy brakuje.
  14. O jednak ktoś czyta te moje wypociny
  15. Tekst pochodzi z mojej strony: http://mowad.opole.pl/project-cars/gt3 Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem. Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars. Tu rywalizacja była ciekawa, pierwszych 6 samochodów zmieściło się w 0,6s! Choć nie do końca fair, bo GT3 to moja ulubiona seria wyścigowa i niektórymi samochodami już jeździłem wcześniej kilka razy, a trzema pierwszymi przejeździłem po jednym sezonie w grze. Wszystkie mają skrzynie sterowane łopatkami, 6-biegowe. 1) McLaren 12c GT3 moc/waga: 496KM/1295kg czas: 1:48,366 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 270km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/mclaren12cgt-300x168.jpg[/img] [align=left]Zawsze stabilny i neutralny, nie ucieka ani przód ani tył, hamulce niezłe, choć nie idealne i blokują się pod koniec hamowań, gdy aerodynamika już nie działa tak sprawnie. Najlepszy czas prawdopodobnie dlatego, że jeden sezon w grze już nim przejeździłem wcześniej, więc byłem trochę w niego wjeżdżony, bo ani nie jest najmocniejszy, ani najlżejszy w tym zestawieniu.[/align] 2) Audi R8 LMS Ultra moc/waga: 520KM/1270kg czas: 1:48,488 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 275km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/audir8gt3-300x168.jpg[/img] [align=left]Kolejny samochód, w którym przejeździłem jeden sezon w grze, także jest neutralny w każdej sytuacji jak McLaren, ale trochę lepiej hamuje i osiąga większe prędkości na prostych. Mimo to gdzieś musiałem popełnić błąd na okrążeniach pomiarowych, bo jednak czas jest minimalnie gorszy.[/align] 3) Aston Martin V12 Vantage moc/waga: 520KM/1280kg czas: 1:48,567 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 275km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/astonv12gt3-300x168.jpg[/img] [align=left]Hamuje podobnie jak McLaren, nie blokuje kół, ale trzeba hamować wcześniej niż samochód z miejsca drugiego. Jest także nieco nadsterowny na tarkach i nierównościach przy przyspieszaniu. Także jeden sezon w grze za jego kierownicą jest za mną.[/align] 4) RUF RGT-8 GT3 moc/waga: 505KM/1235kg czas: 1:48,643 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 270km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/rufrgt8-300x168.jpg[/img] [align=left]Miałem wrażenie, że przekazuje najwięcej informacji na kierownicę, czuć każdy wybój i nierówność, z czym się nie spotkałem w pozostałych samochodach. Bardzo dobrze hamuje, chętnie zarzuca tyłem przy odpuszczeniu gazu w zakręcie, ale robi to przewidywalnie i można to wykorzystywać w przypadku zbyt szybkiego wejścia w zakręt do korygowania toru jazdy.[/align] 5) Mercedes Benz SLS AMG GT3 moc/waga: 550KM/1350kg czas: 1:48,723 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 274km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/mercslsamg-300x168.jpg[/img] [align=left]Najmocniejszy i zarazem najcięższy samochód w zestawieniu. Do tego stosunkowo miękkie zawieszenie sprawia, że reaguje z małym opóźnieniem, za to ładnie wybiera nierówności i można głęboko ciąć na tarkach. Skrzynia zestrojona tak, że na Monzę wystarcza 5 biegów. Miałem problemy z hamowaniem – bardzo szybko blokuje koła i trzeba ostrożnie dawkować siłę hamowania, to w połączeniu z jego masą sprawia, że trzeba hamować wcześnie.[/align] 6) BMW M3 GT moc/waga: 481KM/1245kg czas: 1:48,951 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 264km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/bmwm3gt3-300x168.jpg[/img] [align=left]Za krótka skrzynia biegów i na prostej startowej dochodziłem do odcinki. Poza tym za bardzo nie ma o czym pisać, neutralny, stabilny, dobrze hamuje, gdybym nim więcej pojeździł, zapewne powalczyłby z czołówką. Tu widać ile daje wjeżdżenie się w samochód, bo tym jeździłem po raz pierwszy.[/align] 7) BMW Z4 GT3 moc/waga: 484KM/1245kg czas: 1:49,533 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 268km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/bmwz4gt3-300x168.jpg[/img] [align=left]Tu także brakuje długości 6 biegu i na prostej startowej na odcince przejeżdżałem jakiś niewielki odcinek. Podobnie jak poprzednik zawsze neutralny i ma świetne hamulce.[/align] 8) Aston Martin V8 Vantage GTE moc/waga: 450KM/1225kg czas: 1:50,276 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 266km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/astonv8gt3-300x168.jpg[/img] [align=left]Najsłabszy samochód w zestawieniu, świetnie hamuje i nie blokuje przy tym kół, ma skłonność do nadsterowności przy wciśnięciu gazu i nie potrzebuje do tego nierówności toru.[/align] 9) Bentley Continental GT3 moc/waga: 515KM/1300kg czas: 1:50,576 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 272km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/bentleyconti-300x168.jpg[/img] [align=left]Wizualnie sprawia wrażenie ciężkiego i ospałego, ale reaguje i hamuje zaskakująco dobrze, choć prymusem nie jest. Podobnie jak Aston Martin z miejsca wyżej – także jest nadsterowny po wciśnięciu gazu do oporu, nawet na równej nawierzchni.[/align] 10) Ginetta G55 GT3 moc/waga: 525KM/1200kg czas: 1:51,453 prędkość osiągnięta na prostej startowej: 258km/h http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/ginettag55-300x168.jpg[/img] Pomimo najniższej wagi i nie małej mocy – ostatnie miejsce w zestawieniu. Prowadziło mi się ją najgorzej ze wszystkich samochodów w tej klasie. Co prawda można było nią hamować najpóźniej, ale bardzo nerwowy tył na wyjściach z zakrętów i przy najechaniu na tarki sprawiał, że gaz trzeba było dodawać z małym opóźnieniem i jechać trochę „na okrągło” w porównaniu do reszty. Zapewne na torze o krótszych prostych miejsce mogło by być lepsze.