lukcio34

Ustawienia kierownicy,a sterowanie autem

12 postów w tym temacie

Posiadam kierownice Logitech Driving Force GT.Chciałem rozegrać niestandardowy wyścig(wybrany tor,włączony trening i kwalifikacje). Niestety podczas treningu jak wyjechałem na okrążenie wyjazdowe(zaraz po wyjeździe z boksu po pierwszym zakręcie na prostej) podczas jazdy zauważyłem,że samochodem rzuca mi na boki(nie mogę go opanować,dodatkowo włączyłem asysty jazdy tak by zobaczyć jak mi pójdzie po włączeniu asyst  gra z AI) oraz przy wejściu w zakręt wypadam poza tor. Być może takie zachowanie auta jest związane z ustawieniami kierownicy lub włączonymi asystami odnośnie jazdy.Ustawienia kierownicy mam takie:

  • Martwa strefa kierowania:0
  • Czułość kierowania: 50
  • Martwa strefa przepustnicy: 0
  • Czułość przepustnicy: 50
  • Martwa strefa hamowania: 0
  • Czułość hamowania: 50
  • Martwa strefa sprzęgła: 0
  • Czułość prędkości: 30

Force Feedback mam ustawiony:

  • Odmiana: Informujący
  • Korekta: 40
  • Moc: 50
  • Ton: 50
  • Efekty: 50
  • Menu siły sprężyn: 0,00

Czy dobrałem dobre ustawienia do posiadanej kierownicy,może coś zmienić w ustawieniach,tak by autem nie rzucało na boki,a przy hamowaniu(włączone wspomaganie hamowania) auto nie wypadało poza tor oraz tak na  próbę jakie asysty odnośnie auta i jazdy włączyć(mam włączone pokazywanie linii,wspomaganie kierowania i hamowania)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem to wygląda jak zbyt duży dead zone removal. Nagraj filmik z widokiem telemetrii to będziemy więcej wiedzieć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ustawienia kiery Ok (FFB) ale mam wrażenie że masz ...albo skalibrowaną na powiedzmy 90 stopni (potrzebna kalibracja kiery w grze i ustawienia w profilerze logitecha np na 900 stopni) albo walnięty enkoder i głupieje po prostu. WIęc na pierwszy ogień odpal profiler logitecha ustaw w nim 900 stopni potem wejdź w grę i skalibruj kierownice poprawnie do tego co Ci pokazuje i czytaj co tam jest napisane ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki za odpowiedzi.W Logitech Profiler ustawię kat obrotu na 900 stopni i w samej grze skalibruję kierownicę,po czym zobaczę jak auto zachowuje się w grze.Jak będę miał jakieś problemy napiszę na forum.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie mogę edytować ostatniego posta.

Odnośnie opisanego w tym temacie problemu w grze wykonałem kalibrację kierownicy i uzyskałem taki wynik:

  • Zakres układu kierowniczego: 100
  • Przełożenie układu kierowniczego: 293(chyba źle wykonałem kalibracje w drugim etapie)

Po kalibracji postanowiłem przetestować działanie kierownicy.Niestety jest problem,bo auto w grze nie reaguje na skręt kierownicy w lewo lub w prawo,tylko jedzie prosto.

Zrobiłem raz jeszcze kalibrację kierownicy  w grze i mam taki wynik:

  • Zakres: 100
  • Przełożenie: 180 (kierownica obrócona w lewo o 90 stopni)

Znów sprawdziłem działanie kierownicy i jest problem,bo nadal samochód w grze nie reaguje na skręt kierownicy.

W Logitech Profiler w Options/Global Device Settings mam takie ustawienia:

Force Feedback Device Settings:

  • Overall Effect Strenght: 100
  • Spring Effect Strenght: 0
  • Damper Effect Strenght: 0

Enable Centering Spring in Force Feedback Games: Zaznaczone

Stering Wheel Seeting:

  • Degress Of Rotation:  900 stopni

Game settings:

Allow Game To Adjust Settings: Zaznaczone

Co mogę zrobić lub co mam ustawić w Logitech Profiler jak i w samej grze,tak by auto reagowało na skręt kierownicą,przy pokonywaniu zakrętu nie wyrzucało mnie poza tor oraz autem jeździło się w płynnie.

Mam nadzieję,że uzyskam pomoc odnośnie problemu :)

Edytowane przez lukcio34

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to spróbuj ustawić na 540 stopni w profiler i potem w grze to samo, po pierwszym etapie 100 jest ok ale na tym drugim ma ci pokazać 540 a nie 90 czy 180, jak będziesz skręcał kierownice na tym drugim etapie to obserwuj pod tym wirtualnym kołem kierownicy żeby numerki stanęły na 540 stopni i dopiero zatwierdzasz 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W Logitech Profiler ustawiłem na 900 stopni kąt obrotu kierownicy(taki kąt obrotu będzie najlepszy).W grze wykonałem kalibrację kierownicy.W pierwszym etapie wynik wyszedł 100,a w drugim etapie skalibrowało mi kierownicę na 899,bo tyle udało mi się ustawić(jak udało mi się uzyskać 900 i chciałem zatwierdzić,to przezdelikatny ruch kierownicy po uzyskaniu 900 nie mogę zatwierdzić,więc skalibrowałem na 899). Czy ustawienie kalibracji kierownicy: Przełożenie 899(w Logitech Proifiler jak pisałem kąt obrotu ustawiony jest na 900stopni) nie będzie problemem(po teście auto wchodzi w zakręty i jakoś tak lepiej mi się jeździ),oraz na ile ustawić odczucie prędkości,które jest odczuwane w momencie wciśnięcia pedału gazu(to ustawienie w grze mam na 30)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

899 może być

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To dobrze.A co z tym,ile ustawić odczucie prędkości,które odczuwa się przy wciskaniu pedału gazu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oki zobaczę jakie ustawienie będzie najlepsze i jeśli będzie odpowiednie zostawię

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz