konji

Regulamin i Lista Torów

18 postów w tym temacie

2014-Blancpain-GT-Series-Logo-carwitter.

1. WARUNKI UCZESTNICTWA W LIDZE.

Znajomość zasad CRC oraz niniejszego regulaminu ligi.

Przystąpienie do ligi oznacza akceptację Regulaminu i przyjęcie do wiadomości wszystkich jego postanowień. 

2. DOPUSZCZONE SAMOCHODY.

2017 ACURA NSX GT3
2013 ASTON MARTIN VANTAGE GT3 
2015 AUDI R8 LMS GT3
2015 AUDI R8 LMS GT3 ENDURANCE
2015 BENTLEY CONTINENTAL GT3
2016 BENTLEY CONTINENTAL GT3 ENDURANCE
2016 BENTLEY CONTINENTAL GT3 
2016 BMW M6 GT3 
2012 BMW Z4 GT3 
2015 CADILLAC ATS-V.R GT3 
2016 FERRARI 488 GT3
2012 GINETTA G55 GT3
2016 MCLAREN 650S GT3
2015 MERCEDES AMG GT3 
2013 MERCEDES-BENZ SLS AMG GT3 
2016 NISSAN GT-R NISMO GT3 
2016 PORSCHE 911 GT3 R 
2016 PORSCHE 911 GT3 R ENDURANCE 
2016 LAMBORGHINI HURACAN GT3 
2015 RENAULT SPORT R.S. 01 GT3

3. ZASADY OBOWIĄZUJĄCE W LIDZE.

Konieczna jest obecność na kanale  Discord . Wystarczy sam nasłuch. Każdy na serwerze discord powinien mieć ustawione „Push to talk”. Niedopuszczalne jest używanie aktywacji głosowej.

Komunikację głosową podczas trwania wyścigu staramy się ograniczać do niezbędnego minimum, aby nie przeszkadzać innym uczestnikom wyścigu. Ciszę utrzymujemy do momentu ukończenia wyścigu przez wszystkich kierowców.

Organizator ligi ma prawo do przeprowadzenia restartu wyścigu tylko w przypadkach takich jak: problemy techniczne (lagi, crash serwera itp.), wypadnięcie z serwera minimum 2 uczestników wyścigu

Czas trwania sesji (trening, kwalifikacje, wyścig): około 2h wersja sprint / 2,5h wersja endurance
Zabronione jest używanie opcji "resetowania pojazdu". Użycie tej opcji grozi dyskwalifikacją z wyścigu a powrót na tor powinien odbywać się według zasad crc.

4. USTAWIENIA SERWERA.

 - Dopuść automatyczny start silnika - Tak

 - Wymuś widok wnętrza – Nie

 - Wyłącz linię jazdy – Tak

 - Wymuś konfiguracje domyślną – Nie (odblokowana konfiguracja pojazdu)

 - Wymuś ręczną skrzynię biegów – Nie

 - Wymuś realistyczne wspomaganie – Tak

 - Zezwól na system ABS – Tak

 - Zezwól na kontrolę trakcji – Tak

 - Zezwól na kontrolę stabilności – Nie

 - Kolizje – Tak

 - Rodzaj uszkodzeń – Pełne uszkodzenia

 - Usterki mechaniczne – Tak

 - Zezwól na pojazdy duchy – Tak

 - Wymuś ręczne zjazdy do boksów – Tak

 - Błędy przy zjeździe do boksów – Nie

 - Zużycie opon – Realizm

 - Zużycie paliwa – Tak

 - Wymuś okrążenie rozjazdowe - Tak

 

5. USTAWIENIA WYŚCIGU.

- Rodzaj czasu trwania –  Okrążenia (szczegóły w temacie nadchodzącej rundy)

- Rodzaj daty – Według kalendarza (niestandardowa)

- Czas startu rundy – 14:00

- Upływ czasu – x1 sprint / x2 endurance

- Pora roku – Według kalendarza

- Tryby pogody – (szczegóły w temacie nadchodzącej rundy)

- Prognoza pogody –  Według https://www.wunderground.com/history/ wirtualnej daty z danego toru na rok 2017.

- Zmienność pogody –  Dopasuj do wyścigu

- Rodzaj startu – Lotny

- Wymagany postój w boksach – Tak


 

6. USTAWIENIA SESJI.

- Trening – Czas startu: 12:00, Długość sesji: 30min

- Kwalifikacje – Czas startu: 13:00, Długość sesji 15min

- Wyścig – Czas startu: 14:00, Długość sesji sprint 1h / endurance 1,5h

 

7. ZASADY.

- Zasady i kary – Włączone

- Kary za ścinanie toru – Włączone

- Dozwolona kara czasowa – 5

- Kara przejazdu – Włączona

- Kara wyjazdu z boksu – Włączona

- Licencja wyścigowa – Włączona (W przypadku restartu wyścigu - wyłączona)

 

8. PRZEBIEG RUNDY.

Trening godz. 19:30 (czas trwania 30 min)

Kwalifikacje godz. 20:00 (czas trwania 15 min)

Wyścig godz. 20:15 (czas trwania sprint 1h / endurance 1,5h)


PIT STOP JEST OBOWIĄZKOWY!

9. HARMONOGRAM RUND.

X

 Nazwa toru

Rzeczywista data (wkrótce)

Format

Wirtualna data

1

 Circuit ZolderHeusden-ZolderBelgium

14.01.2018

Sprint

06.04

2

 Autodromo Nazionale MonzaMonzaItaly

28.01.2018

Endurance

22.04

3

 Brands HatchKentGreat Britain

11.02.2018

Sprint

06.05

4

 Silverstone CircuitSilverstoneGreat Britain

25.02.2018

Endurance

20.05

5

Redbull Ring GP

11.03.2018

Endurance

02.06

6

Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola

25.03.2018

Sprint

24.06

7

 Circuit de Spa-FrancorchampsSpaBelgium

08.04.2018

Endurance

29.07

8

 Hockenheim GP

22.04.2018

Sprint

02.09

9

 Nürburgring GPNürburgGermany

06.05.2018

Sprint

16.09

10

 Circuit de Barcelona-CatalunyaMontmelóSpain

20.05.2018

Endurance

30.09

10. PUNKTACJA LIGI.

1 miejsce - 25 pkt

2 miejsce - 18 pkt

3 miejsce - 15 pkt

4 miejsce - 12 pkt

5 miejsce - 10 pkt

6 miejsce - 8 pkt

7 miejsce - 6 pkt

8 miejsce - 4 pkt

9 miejsce - 2 pkt

10 miejsce - 1 pkt

 

Bonusowe punkty do zdobycia:

PP podczas kwalifikacji - 2 pkt

BL podczas wyścigu - 2 pkt

 

11. KOLIZJE/KONTAKTY PODCZAS WYŚCIGU.

Incydenty wyścigowe zgłoszone przez uczestników będą w sposób obiektywny rozpatrywane indywidualnie po zakończonym wyścigu.

Proszę o zapisanie powtórki i wrzucenie kolizji z różnych ujęć na YouTube.

Incydenty zgłaszamy do 48 h po zakończonym wyścigu w odpowiednim wątku na forum.

12. RESTART WYŚCIGU WYŚCIGU.

W przypadku restartu wyścigu, ustawienie się do startu wygląda następująco:
Wszyscy stoimy na miejscach startowych.
- Osoba z pierwszego miejsca na kwali rusza i wyjeżdża na początek poczym włącza limiter i jedzie dalej
- Następnie druga osoba rusza, dojeżdża do pierwszej po czym włącza limiter i utrzymuje się za pierwszym
- Następnie trzecia osoba rusza, dojeżdża do drugiej po czym włącza limiter i utrzymuje się za drugim
itd
Następnie koniec formowania listy startowej na komendę  - wtedy wszyscy zdejmują limiter obrotów i procedujemy dalej jak na normalnym okrążeniu formującym (lider nie przekracza 120km/h)  i start po wyjściu z ostatniego zakrętu na prostą startową.

13. INFORMACJE ODNOŚNIE SERWERA ORAZ KOMUNIKATORA DISCORD.

Discord:  https://discord.gg/awBAR4T

Zaproszenia do OnlineChampionship wysyłane są za pośrednictwem Steam

Serwer dedykowany: pcars.com.pl hasło: pmccup

Lobby tworzone jest przez założyciela Online Championship (konji) każdorazowo o wyznaczonej godzinie. W przypadku braku obecności założyciela wyznaczona osoba tworzy zwyczajne lobby a wyniki wyścigu będą uzupełnione ręcznie w Online Championship. Restart może się odbyć poprzez stworzenie nowej rundy w kalendarzu OC i uruchomienie nowego lobby lub poprzez stworzenie zwyczajnego lobby z późniejszym przepisaniem wyników do OC.

ZAPISY DO LIGI: http://pcars.com.pl/index.php?/topic/1161-zapisy-do-ligi/

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

FILM INSTRUKTAŻOWY RĘCZNEGO LOTNEGO STARTU (w przypadku restartu sesji)

 

3 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Restart sesji będzie ostatecznością. W prawdzie w blancpainie pod koniec formującego przed startem zbijają się w dwie kolumny ale w związku z możliwością rozluźnienia l1t1 i faktem, że dla niektórych będzie to nowość na razie bym się wstrzymał. Jeśli po jednym/dwóch wyścigach zobaczymy, że ludzie ogarniają start lotny, to zbijanie się w dwie kolumny będzie obowiązkową formacją przed wyjściem na prostą startową nawet w normalnym nie restartowanym wyścigu. (wtedy będę potrzebował was więcej do nagrania demo ;) )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli startujemy w jednej kolumnie nawet bez restartu? Może spróbujemy dwie kolumny np. tydzień przed startem ligi w wyścigu próbnym?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Masz racje. Jesli ktos z nas bedzie mial mozliwosc zorganizowac wyscig, sprobujemy podejsc do ustawiania w kolumny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

TOMESSI: FORMOWANIE SIĘ W DWIE KOLUMNY PRZED STARTEM LOTNYM Filmik 2:25

W skrócie.. 

Cytuj

The Procedure and Rules:

  • At the formation point, the leader will slow down to 50mph/80kph and the 2nd placed driver, will pull alongside to form a second train.
  • The grid will then split into the two trains forming a 2 x 2 formation, with drivers forming up on the opposite side of the circuit to the driver in the position immediately above them. For example at Silverstone, all drivers in an odd numbered position (1,3,5,7 etc) will split to the right hand side of the circuit and all drivers in an even numbered position (2,4,6,8 etc) will move to the left hand side of the circuit.The formation should look like this from a bird's eye view:
  • 2--1
    4--3
    6--5
    8--7

 

  • From this point onwards, drivers are no longer allowed to perform excessive tyre and brake warming manoeuvres. Both are to be kept at a minimum if at all. Any manoeuvres that cause others to take avoiding action can have severe detrimental affects to the race start possibly causing contact and/or delays which could result in a penalty from the stewards.

- The two trains will roll in 2 x 2 formation, side by side towards the start finish line and over the marked grid boxes on the trains corresponding side, with the train lead by P1 on the inside line for the first turn.

 

  • The lead drivers are to still maintain 50mph/80kph at this stage. Any drivers behind the lead pair can use whatever speed necessary to close up the gap to the car directly in front of them in the train, without endangering other drivers around them. Once formed up, drivers are allowed to leave no more than 2 car lengths between themselves and the car directly in front of your train.
  • Drivers need to keep in mind that if the track requires the two trains to drive through a corner or sequence of corners, that they need to allow plenty of room to their sides for the other train and not squeeze or endanger the other drivers around them.
  • If there is an issue at this stage, the league coordinator or the driver in P1 are to signify an aborted race start either by communicating in TS/Party Chat or rapidly flash their headlights for other drivers. If the league co-coordinator is down the grid in the pack and out of clear view for P1, other drivers around them are to flash their headlights until the driver in P1 does so too, signifying that they understand there is an issue. In this situation, the two trains will maintain formation and at the speed of 50mph/80kph over the start finish line and down to turn 1. Once the first turn has been navigated and it is safe to do so, P1 will accelerate back up to 80mph/130kph, drivers are to reform in the single file train and the formation lap process will start again.

- As the leaders of the two trains roll across the grid boxes at the constant speed of 50mph/80kph, at any point of their choice between 2 designated and clearly visible points known as 'The Acceleration Zone', P1 is allowed to go full throttle to signify the start of the race. From this moment, all other drivers are now allowed to accelerate to race speeds, but are NOT allowed to overtake the car directly in front of them in their train until they themselves have crossed over the start finish line.

 

  • When P1 accelerates to signify the start of the race, they must do so in a clear manner within the designated acceleration zone. They are not allowed to try and bait other drivers by jumping on and off the accelerator. Once the driver in P1 accelerates in the acceleration zone, they must continue to do so and not change their mind.
  • From the moment everyone starts to accelerate, drivers may break from their train if they have a good run on the driver ahead. Bear in mind that you still can not overtake the driver directly in front of you in your train until you have crossed over the start finish line. Also be aware of other drivers alongside you doing the same.
  • With regards to the two leaders of the trains (P1 and P2), despite there being no car directly infront of P2, they are still not allowed to overtake before the start finish line. This gives P1 a protected status up to the point of the line, from there onwards, P2 is allowed to overtake P1.
  • Once the full grid has passed the end of the pit-lane, any drivers who are there waiting after having repaired serious issues from the start can now race and join the back of the pack.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli mamy się formować w dwie kolumny to trzeba na torze wyznaczyć pkt formowania kolumny  i druga najważniejsza kwestia to ustawienie się pierwszego kierowcy na odpowiedniej stronie, a mianowicie po prawej stronie ponieważ pierwszy zakręt na torze RA jest w prawo. Za pierwszym kierowcą po prawej str nieparzyste pozycje, a po lewej parzyste :) 

p.s.

Tym bardziej AOR mają dwie strefy. Pierwsza strefa formująca kolumnę i druga gdzie wciskamy gaz w podłogę po jej przekroczeniu.

 

Przykładowy temat ze strefami. @XaV kiedyś się w to bawił ;)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Punkt formowania będziemy wyznaczać na bieżąco. Zastanawiam się jeszcze czy zaadaptować system startowania z acceleration zone i wyprzedzaniem dopiero po linii start/meta czy raczej zostać przy starcie na komende. Może to być trochę kłopotliwe. Jeszcze na test dayu będziemy sprawdzać co jak będzie wychodzić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie ta komenda średnio do mnie przemawia.. :papieros2:Albo przyspieszamy po wyjściu z ost zakrętu lub przekraczając linie start/meta.. albo jeszcze pozostaje wyznaczyć strefy przyspieszania. :huh: Wiadomo, że najlepiej to przetestować.. z doświadczenia wiem, że chłopakom z AOR dobrze to wychodzi dlatego zapewne jadą z tym systemem już nie jedne sezon,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Komenda startu podczas wyścigu restartowanego ma symulować start taki jaki jest z automatu Project carsa w przypadku normalnego wyścigu (czyli każdy dostaje zielone światło w jednym momencie). Wprowadzenie jednego systemu tu a drugiego tam mija się z celem. Zastanawiam sie czy może zielone światło oryginalnego systemu mogłoby odpowiadać za uruchomienie strefy przyspieszania. Zobaczymy. Chciałbym aby wszystkie wyścigi odbywały się za automatu bez restartu bo to zawsze mniej pracy dla nas i zawrotu glowy w przypadku kiedy ktoś coś spieprzy ;P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, konji napisał:

Komenda startu podczas wyścigu restartowanego ma symulować start taki jaki jest z automatu Project carsa w przypadku normalnego wyścigu (czyli każdy dostaje zielone światło w jednym momencie). Wprowadzenie jednego systemu tu a drugiego tam mija się z celem. 

A już rozumie.. W takim razie zgadza się ta komenda wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Co do drugiej sprawy to dwa systemy mijają się z celem tak jak piszesz. Ja wychodzę z założenia im coś prostsze tym łatwiejsze do ogarnięcia dla wszystkich.. na myśli mam kierowców jak i organizatorów. Po prostu trzeba znaleźć złoty środek :)

 

Restart wprowadza niemały burdeli im większa frekwencja tym gorzej.. każdy to wie i każdy chce tego uniknąć, ale musimy mieć jakiś system aby każdy nie pytał z osobna jak startujemy po restarcie itp. Na tego typu pytania po restarcie nie ma czasu i tyle. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Harmonogram rund zaktualizowany

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam pytanie dlaczego tylko Europa chodzi mi o tory seraj GT wiedz światowa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

https://www.blancpain-gt-series.com/calendar
Ameryka i Azja pojawią się w równoległej lidze Endurance
 

Proszę tego typu pytania zadawać w dyskusji ogólnej. Wciąż nie mam od Ciebie zaproszenia na steam. Bez tego zaproszenia nie mogę Cię dodać do Online Championship

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

https://www.twitch.tv/videos/216376545?t=00h48m07s

Wytłumaczony lotny start, ustawianie się w dwie kolumny i formowanie. Były dwa podejścia, za pierwszym mieliśmy dużo lagów, za drugim już się ładnie udało ustawić. Drugie podejście od 1:00:00

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki za wstawkę , obejrzę bo nie dałem rady wpaść na wyścig.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz