mowad

Test samochodów GT3

8 postów w tym temacie

Tekst pochodzi z mojej strony: http://mowad.opole.pl/project-cars/gt3

Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem.

Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars.

Tu rywalizacja była ciekawa, pierwszych 6 samochodów zmieściło się w 0,6s! Choć nie do końca fair, bo GT3 to moja ulubiona seria wyścigowa i niektórymi samochodami już jeździłem wcześniej kilka razy, a trzema pierwszymi przejeździłem po jednym sezonie w grze. Wszystkie mają skrzynie sterowane łopatkami, 6-biegowe.

1) McLaren 12c GT3

moc/waga: 496KM/1295kg

czas: 1:48,366

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 270km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/mclaren12cgt-300x168.jpg[/img]

[align=left]Zawsze stabilny i neutralny, nie ucieka ani przód ani tył, hamulce niezłe, choć nie idealne i blokują się pod koniec hamowań, gdy aerodynamika już nie działa tak sprawnie. Najlepszy czas prawdopodobnie dlatego, że jeden sezon w grze już nim przejeździłem wcześniej, więc byłem trochę w niego wjeżdżony, bo ani nie jest najmocniejszy, ani najlżejszy w tym zestawieniu.[/align]

2) Audi R8 LMS Ultra

moc/waga: 520KM/1270kg

czas: 1:48,488

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 275km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/audir8gt3-300x168.jpg[/img]

[align=left]Kolejny samochód, w którym przejeździłem jeden sezon w grze, także jest neutralny w każdej sytuacji jak McLaren, ale trochę lepiej hamuje i osiąga większe prędkości na prostych. Mimo to gdzieś musiałem popełnić błąd na okrążeniach pomiarowych, bo jednak czas jest minimalnie gorszy.[/align]

3) Aston Martin V12 Vantage

moc/waga: 520KM/1280kg

czas: 1:48,567

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 275km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/astonv12gt3-300x168.jpg[/img]

[align=left]Hamuje podobnie jak McLaren, nie blokuje kół, ale trzeba hamować wcześniej niż samochód z miejsca drugiego. Jest także nieco nadsterowny na tarkach i nierównościach przy przyspieszaniu. Także jeden sezon w grze za jego kierownicą jest za mną.[/align]

4) RUF RGT-8 GT3

moc/waga: 505KM/1235kg

czas: 1:48,643

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 270km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/rufrgt8-300x168.jpg[/img]

[align=left]Miałem wrażenie, że przekazuje najwięcej informacji na kierownicę, czuć każdy wybój i nierówność, z czym się nie spotkałem w pozostałych samochodach. Bardzo dobrze hamuje, chętnie zarzuca tyłem przy odpuszczeniu gazu w zakręcie, ale robi to przewidywalnie i można to wykorzystywać w przypadku zbyt szybkiego wejścia w zakręt do korygowania toru jazdy.[/align]

5) Mercedes Benz SLS AMG GT3

moc/waga: 550KM/1350kg

czas: 1:48,723

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 274km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/mercslsamg-300x168.jpg[/img]

[align=left]Najmocniejszy i zarazem najcięższy samochód w zestawieniu. Do tego stosunkowo miękkie zawieszenie sprawia, że reaguje z małym opóźnieniem, za to ładnie wybiera nierówności i można głęboko ciąć na tarkach. Skrzynia zestrojona tak, że na Monzę wystarcza 5 biegów. Miałem problemy z hamowaniem – bardzo szybko blokuje koła i trzeba ostrożnie dawkować siłę hamowania, to w połączeniu z jego masą sprawia, że trzeba hamować wcześnie.[/align]

6) BMW M3 GT

moc/waga: 481KM/1245kg

czas: 1:48,951

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 264km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/bmwm3gt3-300x168.jpg[/img]

[align=left]Za krótka skrzynia biegów i na prostej startowej dochodziłem do odcinki. Poza tym za bardzo nie ma o czym pisać, neutralny, stabilny, dobrze hamuje, gdybym nim więcej pojeździł, zapewne powalczyłby z czołówką. Tu widać ile daje wjeżdżenie się w samochód, bo tym jeździłem po raz pierwszy.[/align]

7) BMW Z4 GT3

moc/waga: 484KM/1245kg

czas: 1:49,533

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 268km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/bmwz4gt3-300x168.jpg[/img]

[align=left]Tu także brakuje długości 6 biegu i na prostej startowej na odcince przejeżdżałem jakiś niewielki odcinek. Podobnie jak poprzednik zawsze neutralny i ma świetne hamulce.[/align]

8) Aston Martin V8 Vantage GTE

moc/waga: 450KM/1225kg

czas: 1:50,276

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 266km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/astonv8gt3-300x168.jpg[/img]

[align=left]Najsłabszy samochód w zestawieniu, świetnie hamuje i nie blokuje przy tym kół, ma skłonność do nadsterowności przy wciśnięciu gazu i nie potrzebuje do tego nierówności toru.[/align]

9) Bentley Continental GT3

moc/waga: 515KM/1300kg

czas: 1:50,576

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 272km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/bentleyconti-300x168.jpg[/img]

[align=left]Wizualnie sprawia wrażenie ciężkiego i ospałego, ale reaguje i hamuje zaskakująco dobrze, choć prymusem nie jest. Podobnie jak Aston Martin z miejsca wyżej – także jest nadsterowny po wciśnięciu gazu do oporu, nawet na równej nawierzchni.[/align]

10) Ginetta G55 GT3

moc/waga: 525KM/1200kg

czas: 1:51,453

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 258km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/ginettag55-300x168.jpg[/img]

Pomimo najniższej wagi i nie małej mocy – ostatnie miejsce w zestawieniu. Prowadziło mi się ją najgorzej ze wszystkich samochodów w tej klasie. Co prawda można było nią hamować najpóźniej, ale bardzo nerwowy tył na wyjściach z zakrętów i przy najechaniu na tarki sprawiał, że gaz trzeba było dodawać z małym opóźnieniem i jechać trochę „na okrągło” w porównaniu do reszty. Zapewne na torze o krótszych prostych miejsce mogło by być lepsze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeździliśmy ligę porsche cup rufem oraz Blancpain GT klasą GT3 ,ale tak dużo aut do wyboru nie mieliśmy, generalnie mclaren jest w tej grze tak zrobiony, niby niema najlepszych statystyk, ale jest najlepszy w tej klasie, jak dla mnie drugim najlepszym w tej klasie jest wlasnie RUF ,czasy na niektórych torach osiąga podobne do mclarena, Audi i aston martin (chyba) v8 ,który był w blancpain GT są według mnie w osiągach podobne, BMW obydwie są nieco za słabe w mojej opini, bentlej zbyt toporny ale można nim też neizłe czasy robić, co widać po rankingach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bmw Z4 też jest kozak ;) jak i Bentley tylko że potrzebują dobrego setupa, poza tym to też zależy od toru na jakim się jedzie.

wysłane z P8 Lite

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie, McLaren wychodzi na to że jest to najprostsze auto do prowadzenia w tej grze.Tak jak pisałeś statystyki podobne do Audi, wg mnie Audi jakby miało minimalnie lepsze przyspieszenie,ale McLaren lepiej się chyba prowadzi w zakrętach, przez co robiłem nim lepsze czasy.Ruf jest bardzo dobrym samochodem, ale nie najłatwiejszym do prowadzenia, i tutaj też to zauważyłem z tymi sygnałami na kiere, jest więcej odczuć niż przy innych samochodach, w porównaniu z innymi samochodami z tej klasy słabiej wypada z prędkością maksymalną.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie tylko Tobie płynie benzyna we krwi ;)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz