mowad

Test współczesnych bolidów jednomiejscowych

1 post w tym temacie

Tekst pochodzi z mojej strony: http://mowad.opole.pl/project-cars/bolidy-jednomiejscowe

Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem.

Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars.

W tym miejscu muszę przyznać, że nie za bardzo lubię jazdę bolidami, bo wolę bezpośrednią rywalizację koło w koło, a w bolidach rywalizacja taka z reguły kończy się wystrzeleniem siebie lub rywala w kosmos. Ale skoro kategoria "openwheels" jest w grze to wypada ją przetestować. Oczywiście bolidy w tych klasach nie bardzo można ze sobą porównywać, bo poszczególne kategorie różnią lata świetlne co widać po czasach (ewentualna rywalizacja mogła by się wywiązać między Formułą B i Formułą Renault 3.5, która jest elementem dodatku do gry). Do tego wszystkie bolidy prowadzą się dość podobnie, stabilnie przyspieszają, zachowują neutralność w zakrętach i dobrze hamują, główna różnica to osiągane przez nie prędkości i wyposażenie w systemy KERS lub DRS.

Tu dla odmiany zacznę od najsłabszych.

Formula Rookie

moc/waga: 106KM/505kg

czas: 2:05,630

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 212km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/frookie-300x168.jpg[/img]

[align=left]Wyścigowa szkółka do rozpoczęcia zabawy z bolidami, skrzynia manualna 4-biegowa, zero aerodynamiki. Przyznam, że spodziewałem się lepszych hamulców. Podsterowny na ciasnych i powolnych zakrętach, nadsterowny podczas przyspieszania na tarkach, ale jest to łatwe w kontroli.[/align]

Formula Gulf 1000

moc/waga: 186KM/460kg

czas: 1:56,270

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 227km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/fgulf-300x168.jpg[/img]

[align=left]Pierwsze elementy aerodynamiki, którą da się odczuć podczas jazdy, świetnie hamuje i skręca. Nie mogłem za bardzo dojść do ładu ze skrzynią, zakładam, że miała być sekwencyjna, 6-biegowa, ale żeby zmienić bieg w górę trzeba albo używać sprzęgła, albo odpuszczać gaz na moment zmiany biegu, natomiast przy redukcjach nie ma żadnych problemów. W żadnym innym samochodzie w grze się z tym nie spotkałem.[/align]

Formula C

moc/waga: 297KM/550kg

czas: 1:46,392

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 241km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/formulac-300x168.jpg[/img]

[align=left]Łatwy w prowadzeniu, choć jazda po tarkach wyjątkowo mocno przenosi się na kierownicę, skrzynia 6-biegowa, sekwencyjna, nie występują z nią problemy jakie opisałem przy poprzedniku, trochę za krótko zestopniowana na Monzę i brakuje ostatniego biegu na prostej startowej, a na pozostałych dwóch zbliżamy się do odcięcia.[/align]

Formula B

moc/waga: 617KM/750kg

czas: 1:36,426

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 276km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/formulab-300x168.jpg[/img]

[align=left]Samochód wyposażony w KERS, uruchamiamy go sami, ale można go użyć tylko raz na okrążenie, wystarcza go z małym zapasem na jedną z długich prostych na torze Monza. Z czasów można wnioskować, że dało by się ją zestawić w rywalizacji z Formułą Renault 3.5, która jest co prawda szybsza na prostych, ale Formuła B lepiej hamuje. Trochę to dziwi, bo wg danych "na papierze" B jest cięższa i mocniejsza. Skrzynia sterowana manetkami za kierownicą, 6-biegowa.[/align]

Formula Renault 3.5

moc/waga: 530KM/623kg

czas: 1:34,022

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 288km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/frenault-300x168.jpg[/img]

[align=left]Bolid wyposażony w DRS, który uruchamiamy sami, bez ograniczeń, gdy to uznamy za słuszne. Choć uruchomienie go zbyt wcześnie na szybkich łukach skutecznie zrujnuje nam okrążenie i prawdopodobnie też cały samochód. Silnik wolnossący bardzo liniowo rozwija moc, prowadzenie jest bardzo przewidywalne, lecz jak wspomniałem wcześniej - hamuje gorzej od Formuły B. Skrzynia 6-biegowa, sterowana manetkami za kierownicą.[/align]

Formula A

moc/waga: 759KM/640kg

czas: 1:26,586

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 322km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/formulaa-300x168.jpg[/img]

Bolid wyposażony w KERS i DRS, które uruchamiamy sami, z tym że DRS można używać bez ograniczeń, a KERS tylko raz na okrążenie. Ma też najbardziej rozwiniętą aerodynamikę, prowadzi się bardzo stabilnie, choć mocno czuć wszystkie nierówności nawierzchni na kierownicy, a tarki potrafią "wciągać".  Przy wykorzystaniu KERS skrzynia się kończy na każdej z dłuższych prostych na Monzy, bez niego tylko na prostej startowej zbliżamy się do odcinki. Ponieważ rozwija prędkości znacznie większe niż pozostałe bolidy, hamować trzeba wcześniej. Trudność w prowadzeniu tego bolidu polega na wciskaniu co chwilę jakiegoś przycisku, czy od KERS czy od DRS, jest to dość rozpraszające, a bez wykorzystania tych systemów można zapomnieć o dobrym okrążeniu. Skrzynia 7-biegowa, sterowana łopatkami za kierownicą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz