mowad

Dodatek US Race Car Pack + darmowy Aston Martin Vantage GT12

13 postów w tym temacie

Wyszedł kolejny dodatek do gry o nazwie US Race Car Pack, który zawiera 4 samochody. Przy okazji darmowym samochodem na marzec jest samchód drogowy Aston Martin Racing Vantage GT12.

Poniżej krótki opis wrażeń z jazdy, jednak zmieniłem nieco zasady, jeżdżę nadal na torze Monza, 3 okrążenia pomiarowe (odpada rozgrzewkowe i czynnik ilości paliwa), ale w ramach jazd rankingowych, więc gdzieś tam przy okazji te czasy zostają w pamięci i każdy może sobie je sprawdzić czy zmierzyć się z moim "duchem". Z tego co zauważyłem, z reguły czasy jakie wykręcam na tych moich jazdach testowych są mniej więcej w środku rankingu, więc nie jest ze mną tak źle ;)

Do rzeczy:

Dallara DW12 Indycar

moc/waga: 680KM/725kg

czas: 1:34,579

prędkość na prostej startowej: 296km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/dallara-300x168.jpg[/img]

Samochód wyposażony w KERS, jego włączenie jest odczuwalne i bolid przyspiesza znacznie chętniej, uruchamiamy go sami w dowolnym momencie, ale jest ograniczona ilość jego użyć na jeden wyścig (mi starczyło na około 2,5 okrążenia pomiarowego praktycznie ciągłego używania). Przyjemny w prowadzeniu, stabilny, im ostrzej go traktowałem tym lepsze czasy udawało mi się uzyskiwać, płynna jazda się nie sprawdzała. Jedyne zastrzeżenia mam do zestopniowania 6-biegowej skrzyni biegów sterowanej łopatkami - na prostej startowej brakowało jeszcze jednego biegu. Jak wydada w kategorii innych bolidów jednomiejscowych można zobaczyć na mojej stronie: http://mowad.opole.pl/project-cars/bolidy-jednomiejscowe

Ford Fusion Stock Car

klasa: Stock Car

moc/waga: 880KM/1497kg

czas: 1:46,610

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 294km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/fusionstock-300x168.jpg[/img]

Idealnie spełnił moje wyobrażenia o amerykańskiej motoryzacji. Nadmiar mocy, niewystarczające hamulce i niechęć do skręcania. Mimo to czas wyszedł całkiem niezły. Na Monzę słabo zestopniowana skrzynia, która jest manualna i ma tylko 4 biegi, na każdej dłuższej prostej dochodziłem do odcięcia zapłonu przy około 280km/h, przy czym samochód nawet na tym odcięciu nadal się rozpędzał i ostatecznie osiągał prędkość około 294km/h. Ogólnie dość stabilny, choć czuć, że nad aerodynamiką nie specjalnie tu pracowano i na nierównościach paraboliki tył potrafi uciekać przy całkiem sporych prędkościach. Może chętniej by skręcał, gdyby większość zakrętów była tylko w lewo ;) Porównanie z innymi samochodami bez swojej kategorii: http://mowad.opole.pl/project-cars/klasy-wspolczesne

Chevrolet Corvette C7.R (GT3)

moc/waga: 500KM/1245kg

czas: 1:50,107

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 265km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/corvettec7r-300x168.jpg[/img]

Przyjemny w prowadzeniu i stabilny, już od pierwszego okrążenia czułem się dość pewnie, tył ucieka jedynie na głęboki cięciach po wysokich tarkach. Skrzynia 6-biegowa sterowana łopatkami. Jak wypada na tle konkurencji (a wypadł dość słabo) można zobaczyć na mojej stronie: http://mowad.opole.pl/project-cars/gt3

Cadillac ATS-V.R GT3

moc/waga: 500KM/1315kg

czas: 1:52,418

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 264km/h

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/cadillacgt3-300x168.jpg[/img]

Jakoś marka Cadillac zupełnie nie kojarzy mi się ze sportem i może przez to uzyskałem w nim taki słaby czas. Hamulce w porównaniu z konkurencją w tej klasie ma słabe, na wyjściach po wciśnięciu gazu w podłogę jest nadsterowny, co powodowało, że jechałem nim na "pół gwizdka" w miejscach gdzie w innych samochodach gaz był dawno w podłodze, a ja już myślałem o wejściu w kolejny zakręt. (j/w: http://mowad.opole.pl/project-cars/gt3)

Aston Martin Racing Vantage GT12

moc/waga: 595KM/1565kg

czas: 1:59,610

300x168http://mowad.opole.pl/wp-content/uploads/2016/01/astonvantage-300x168.jpg[/img]

Skrzynia sterowana łopatkami, 7-biegowa, z czego na tym torze potrzebnych mi było jedynie 6 do rozpędzenia się na prostej startowej do 265km/h, potem prosta się kończyła. Samochód nerwowy, tył ucieka zarówno na hamowaniach jak i przy przyspieszaniu, ucieka także na wszelkich nierównościach. Mimo to czuć, że ma potencjał i można by było sporo poprawić dostosowując ustawienia pod własny styl jazdy. Brakuje tu dopracowania aerodynamiki, choć z drugiej strony jest przez twórców gry zakwalifikowany do kategorii drogowej, więc jest to zrozumiałe. Na tle konkurencji w kategorii Road B wypada tak: http://mowad.opole.pl/project-cars/road-b

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiesz że już nie do końca miarodajne są te porównania czasów na Monza bo były patche co mieszały w fizyce opon itd. jak byś chciał porównać to trzeba by było chyba wszystkimi autami się przejechać jeszcze raz (np GT3)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak już w którymś z opisów pisalem - takie porównania nigdy nie będą miarodajne, bo zawsze jest czynnik ludzki, jednemu leży bardziej zachowanie nadsterowne, innemu podsterowne, jedno przejechane kółko więcej lub jedno zepsute hamowanie i można zrobić czas o 1s lepszy lub gorszy. Myślę że akurat to co namieszali z oponami ma tu najmniejsze znaczenie. Nawet zmeczenie danego dnia bedzie mialo wplyw na czas koncowy.

To przecież nie badanie laboratoryjne, tylko opisuje tu swoje odczucia, może ktoś sie waha czy kupić dany dodatek to przynajmniej będzie miał jakiś obraz sytuacji. Bo co pisze producent gry u siebie to jedno, a rzeczywistość to drugie i osobiście uważam, że np poprzedni dodatek zawierał dość źle prowadzące się samochody i nie jest wart wydanych pieniędzy. Ten tu opisany nawet ujdzie, a jak ktoś jest miłośnikiem motoryzacji z USA to wręcz powinien go kupić.

Natomiast jeśli ktoś sie napali na jeden samochód z dodatku a widzi, że samochód robi czas o 9s gorszy niż najlepszy w klasie to wydaje mi się, że kupno takiego dodatku dla danego samochodu nie ma zbytniego sensu, bo jakby nie kombinować odrobienie 9s to dość spory kosmos.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spoko rozumiem, ale sam zauważyłem że po jakimś patchu tym samym autem czasy okrazen spadły dość znacznie. Więc warto by zrobić może chociaż jednym autem no mclarenem ponowny czas czy przypadkiem nie mną to miejsca, jeśli spadły czasy to warto by zrobić ponowne czasy żeby porównanie miało sens i stan na chwilę obecną. ;) . Ja sam dlc wybiórczo kupuje, na pewno gt3 nie odpuszczam, bo to moja ulubiona klasa wyścigowa i teraz już prezentuje się zacnie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a nie wiesz kiedy ten patch wyszedl? Bo cos kojarze ze moje testy robilem juz po tym jak przeczytalem o tych oponach wiec nie powinien miec znaczenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

od twoich testów z GT3 to były już co najmniej 2 patche jak nie trzy ;) bo praktycznie co miesiąc był patch a testy robiłeś w sierpniu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No tak, tylko kiedy był ten z oponami? Bo idąc tą drogą trzeba by ponawiać testy za każdym razem jak coś spatchą :) (swoją drogą chyba dźwięk teraz poprawili, bo już słyszę własny silnik, a nie wszystkich wokoło).

A wracając do czynników wpływających na czas - słońce w trakcie okrążeń rankingowych jest nieco niżej niż w ustawieniach moich wcześniejszych testów i przez tak padające cienie nie widać z daleka wierzchołków na dwóch czy trzech zakrętach :) Temperatura powietrza też jest inna, zapewne to też ma jakiś wpływ. :)

Nie wykluczam jednak, że z ciekawości zrobię sobie testy wszystkich GT3, (bo to też moja ulubiona kategoria, nie potrzebnie przesiadłem się do LMP2 w endurance i teraz się męczę) ale tym razem nie po trzy okrążenia, a do bólu każdym autem, aż nie będę w stanie zrobić już szybszego okrążenia - na jak najlepszy wynik w rankingach. Tylko doba trochę za krótka na tyle zabawy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ładnie. Ja nie grzebałem i przyznaję, że mi nie pasuje charakterystyka jego prowadzenia na fabrycznym setupie więc czas nie mógł być dobry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No powiem, że mógł by się prowadzić lepiej. Też go nie czuje ale potencjał na pewno ma.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cadillakiem da rade i 1:47 na Monza pykną ;) więc fura bardzo dobra trzeba setup mieć i trochę sie w nią wjeździć i zapierdyla aż miło :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie, ja wiem że się da, wiem że mój czas dupy nie urywa w tym porównaniu, ale warunki dla wszystkich aut były równe, max 3 okrążenia na Monzie i zero grzebania w setupie. Cadlillac przy takich warunkach w moich rękach wypadł słabo i tyle, to właśnie opisałem, nic innego nie wymyślę. Porównywanie własnych czasów robionych po ustawieniu auta czy pokonaniu większej ilości okrążeń raczej niewiele wnosi.

Dla przykładu - ja wiem, że jak się ustawi to wszystkim da radę dobry czas zrobić. Akurat jestem na etapie rankingowych jazd Focusem po Monzie. Na jeździe testowej w opublikowanym tu porównaniu w ciągu pierwszych trzech okrążeń zrobiłem nim 2:10 i byłem zadowolony z prowadzenia, po wjeżdżeniu na standardowym setupie max co mogłem z niego wycisnąć to 2:08 co mi dało 14 miejsce na świecie w rankingu. Stwierdziłem, że pierwszy gość w rankingu musiał jakiegoś buga w grze znaleźć, gdzieś ostro przyciąć, bo nie da się urwać kolejnych trzech sekund. Jednak po żmudnych próbach i grzebaniu w setupie zrobiłem 2:05,3 co obecnie daje mi drugie miejsce na świecie. Do pierwszego tracę 0,2xx. Jak koniecznie chcecie się ze mną porównać, to zapraszam tym autem na ten tor, załadujcie sobie mojego ducha i próbujcie :)

rankingfocus.jpg

Jestem pewny, że coś jeszcze z tego da się urwać, żeby wskoczyć na pierwszą pozycję i zejść poniżej 2:04, bo nie grzebałem jeszcze w ustawieniach kątów kół ::)

Z tym, że obecnie w tym aucie już wyjeździłem chyba ponad 100okrążeń na tym samym torze i czas który zrobiłem na testach czyli te 2:10,5 które było wtedy dla mnie osiągnięciem teraz mogę zrobić kierując jedną ręką i patrząc jednym okiem. Właśnie dlatego założyłem sobie, że będę podawać czasy które robię w ciągu 3 pierwszych okrążeń, jeśli już wtedy jest niezły na tle konkurencji, to wiem, że po ustawieniu i wjeżdżeniu w auto będę w stanie robić dobre wyniki. Cadillac taki nie był i nic na to nie poradzę, na tryb kariery bym go nie wybrał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spoko wiem o co chodzi, ale jak widzisz różnica jest a ja zrobiłem nim może z 15 kółek, i nadal czuje że jest możliwa poprawa czasu, bo setup jeszcze czuć że można poprawić, to samo z Corvetta, tu już blisko do złamania 1:47 ale serio setup nie do końca mi pasuje do płynnej jazdy trochę jeszcze za nerwowy jest na wyjsciach.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz