Orzeł Motorsport

Luzujące się mocowanie kierownicy - TM T300rs.

13 postów w tym temacie

Panowie, mam poważny problem z prawidłowym dokręceniem tej dużej nakrętki trzymającej kierownicę do bazy T300, która regularnie mi się luzuje!

Jak prawidłowo powinna być dokręcona i ustawiona w stosunku do kierownicy ta metalowa śrubka, którą się wkręca w nakrętkę?

 

IMG_0145.jpg

IMG_0146.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja zrobiłem dokładnie wg instrukcji i jest ok. Str.188 (instrukcja od RS, ale w mojej papierowej do GTE jest praktycznie tak samo napisane).
http://ts.thrustmaster.com/download/accessories/Manuals/T300RS/T300_RS_manual.pdf

Pytanie - przekręciłeś pierścień? Bo jeśli tak, to śruba powinna Ci głębiej wejść.

Edytowane przez SeaAngel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
21 minutes ago, SeaAngel said:

Pytanie - przekręciłeś pierścień? Bo jeśli tak, to śruba powinna Ci głębiej wejść.

Co masz na myśli? O jakie "przekręcenie" chodzi? Pierścień dokręcam do oporu tj. do momentu w którym styka się z kierownicą i nie ma luzu. Następnie wkręcam śrubkę ale mam wrażenie że w takiej pozycji pierścienia śrubka znajduje się w nie odpowiednim miejscu i nie trzyma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokręć tą srubke małą na max nie może tyle wystawać.

Ona cieżko się wkreca, jak jej nie dokrecisz to zawsze ta duza plastikowa nakrętka będzie się odkrecać. 

Nie ma znaczenia w ktorym miejscu dokrecisz tą śrubę, ona po dokreceniu do "końca" wchodzi w rowek gwintu i tym sposobem blokuje tą czarną nakrętek.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Inaczej, bo na zdjęciu dokładnie nie widzę - jak masz kierę normalnie zamocowaną, to śruba jest na dole, czy do góry? (powinna być na dole, ale chyba też dało się przykręcić, że jest na górze, ale nie wchodzi wtedy odpowiednio głęboko)

Edytowane przez SeaAngel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W neutralnym położeniu kierownicy, śruba znajduje się na dole. Od wczoraj dokręcałem tą śrubkę na różne spososby i nadal pierścień luzuje się co jakiś czas. Śrubka nie wchodzi w rowki tego dużego gwintu kierownicy tylko dociska w tą płaską część (do gwintu nie sięga, brakuje kilku mm). Pierścień staram się dokręcić na maksa jak to tylko możliwe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powiem tak, więcej siły, to ciężko wchodzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A w instrukcji jest, żeby na siłę nie dokręcać :) Moja na szczęście nie stawiała jakiegoś oporu. Gorzej z mocowaniem do stołu - zawsze jak przykręcam albo odkręcam to się męczę. Pod tym względem DFGT był wygodniejszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Postaraj się mocniej dokręcić pierścień. W tym położeniu co na zdjęciach to akurat śrubka nie dotknie gwintów, a to dlatego, że w tych miejscach gwint jest spłaszczony.. U mnie śrubka jest na godz 7-8 patrząc na koło kierownicy.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 hours ago, tomessi said:

Postaraj się mocniej dokręcić pierścień. W tym położeniu co na zdjęciach to akurat śrubka nie dotknie gwintów, a to dlatego, że w tych miejscach gwint jest spłaszczony.. U mnie śrubka jest na godz 7-8 patrząc na koło kierownicy.

 

No właśnie w tym problem, brakuje kilku mm do gwintu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poprawka śrubkę mam na godz 5. Ogólnie mogę zaproponować taki sposób. Użyj paska taśmy dwustronnej aby obkleić cały pierścień. Wówczas będziesz miał dobry nieślizgający się uchwyt pierścienia.. myślę, że tak dokręcisz trochę mocnej obręcz. Sam tak dokręcałem obręcz.

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, tomessi napisał:

Poprawka śrubkę mam na godz 5. Ogólnie mogę zaproponować taki sposób. Użyj paska taśmy dwustronnej aby obkleić cały pierścień. Wówczas będziesz miał dobry nieślizgający się uchwyt pierścienia.. myślę, że tak dokręcisz trochę mocnej obręcz. Sam tak dokręcałem obręcz.

Sposób wydaje się ciekawy, będę musiał spróbować. Dzięki ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie wygląda to tak. Czerwone miejsce to środek obręczy. Zielone to moje miejsce dokręcenia. Śrubka dość głęboko wkręcona.

Druga fotka - miejsce gdzie śrubka się blokuje.. mogłoby być trochę dalej.. Ciekawe jak u reszty wygląda to miejsce.

 

foto_1.png

IMG_20160829_162757.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz