Mariusz B

Recenzja WRC7

7 postów w tym temacie

 

20170915105654_1.jpg

W więc ... Recenzja WRC 7 z małym opóźnieniem spowodowanych siłami wyższymi ;) .

Seria WRC ma bardzo długą historię wydawniczą i nie będę za bardzo się odnosił do przeszłości, aż tak odległej a skupię się na porównaniu do ostatnich lat gdzie seria trafiła do niezbyt wielkiego studia Kylotonn, kosztem poprzedniego wydawcy MIlestone. Wiele osób było zdziwionych takim obrotem sprawy i nie wróżyło temu projektowi wielkich sukcesów. Kylotonn zabrało się ostro do roboty i zrobiło grę w zasadzie od podstaw  wydając WRC5 (chociaż to ich pierwsze WRC ;) )  . Gra została przyjęta dość... hmmm chłodno ale również z nadziejami na rozwój, który w Mileston w zasadzie nie istniał a kolejne części to tak jak by kopiuj-wklej . Ja powiem szczerze że byłem umiarkowanie zadowolony z WRC5 chociaż nie była idealna , grafika również nie zachwycała ,ale jeździło się przyjemnie ,w końcu pojawiły się nowe OS :) , W zeszłym roku wydali kolejną cześć WRC 6 i tu już gra była bardziej bogata , pojawiły się prawdzie OS wybudowane na podstawie danych (satelitarnych?) i np  można było się dopatrzeć podobieństw do tego co widzieliśmy np w TV ,  chociażby OS Fafe . W tym roku Kylotonn poszło na całość i zapowiedziało Epic OS, co to oznacza dla nas? A no oznacza że będzie nam dane pojeździć na bardzo długich OSach co wcześniej nie miało miejsca i tak np. w Rajdzie Polski mamy najdłuższy odcinek Kruklanki , który ma prawie 24 km ...WoW , na początku myślałem sobie że ok , w końcu ktoś znowu na to wpadł ,ale ... I tu zaskoczenie poraz pierwszy , epic OS są faktycznie epickie i jazda tegorocznymi wurcami na tak długich trasach daje masę frajdy a możliwość popełnienia błędów wzrasta niesamowicie i zmusza nas do skupienia uwagi na ,czasem 15/17 minut . 

.

20170916184420_1.jpg

W WRC 7 mamy do dyspozycji 13 Eliminacji rajdowych mistrzostw świata co daje nam 63 odcinki specjalne, trzeba przyznać że liczba jest imponująca :) i na nudę nie ma czasu. Również dane nam będzie wszystkimi licencjonowanymi pojazdami z klas WRC Junior, WRC 2 i królowej rajdów WRC , Więc ilość aut do wyboru jest spora między innymi Ford Fiesta, Skoda Fabia, Hyundai i20 , i nowinka Toyota. Dla tych co zamówili preorder to dostają jeszcze rajdowe Porsche. Jeżeli wybierzemy sobie customowe mistrzostwa to będziemy mogli nawet polatać bokiem jako nasi rajdowcy z WRC 2 Hubert Ptaszek i Łukasz Pieniążek .

20170915105824_1.jpg

Również jest to na jakiś czas ostatnia szansa na Rajd Polski, który to w tym roku jest poraz ostatni ,ale miejmy nadzieję że powróci ,bo jest to jeden z lepszych i wymagających rajdów.

Karierę kierowcy rajdowego zaczynamy standardowo od WRC Junior i pniemy się do góry ,aż do klasy WRC.

Więc tutaj nie mamy żadnej rewolucji i jest identycznie jak w poprzedniej osłonie. Ale powiem wam że gra ma syndrom ja chcę jeszcze i jeszcze i pomimo takiej kariery nie czujemy nudy. Dzięki temu że OS zostały wydłużone ,poraz kolejny dochodzi nam element strategi z oponami ,czy wybrać miękkie czy może twarde, bo może mieć to wpływ na wynik i na to czy złapiemy przysłowiowego kapcia, bo miękka mieszanka znika w oczach a to już się przekłada na prowadzenie auta.... tak dobrze widzicie , jeżeli oponka już jest na czerwono w połowie OS to spada nam przyczepność ;) . 

 

20170915110327_1.jpg

Wiele osób zapewne się zastanawia a co z fizyką i zachowaniem auta na OS, ano jest dobrze a może nawet bardzo dobrze , silnik fizyczny dostał upgrade i jest dzięki temu dużo lepiej ,auta nie hamują w miejscu , hamulec ręczny w końcu nie jest lekarstwem na wyjście z opresji, szczerze nie jest łatwo, zachowanie auta na OS świetne ,czuć wszelkie nierówności, auto podskakuje na dziurawych drogach a na większych hopkach można konkretnie wylecieć, tzn po przyziemieniu trzeba opanować auto co nie zawsze może się udać i możemy radośnie polecieć sobie poza trasę co będzie się wiązało ze stratą cennych sec. Serio w aspekcie zachowania auta i fizyki jest znaczna poprawa . Dla mnie jest to najlepsza część serii WRC od czasów WRC1 (Milestone)

 

 

20170915110455_1.jpg

Kolejnym aspektem co daje nam świetne wrażenia podczas jazdy jest grafika (wersja PC) która jest bogata w detale i momentami miałem wrażenie fotorealizmu (OSy Monte Carlo). Do tego efekty pogodowe jak deszcz, czy mgła potęgują wrażenia. Auta są świetnie zrobione nie ma się za bardzo do czego przyczepić, Dźwięk jest co prawda porwany, nie ma w nim ani tak zwanego "mięsa" ale też nie można powiedzieć że jest kiepski, każde auto brzmi na swój oryginalny sposób. Zapomniał bym jeszcze o oświetleniu ,które również robi niesamowitą robotę i również świetnie się komponuje z resztą , dodając realizmu . Wiem że wiele osób nie podzieli mojej opinii co do grafiki ale moje subiektywne zdanie o niej jest takie że jest naprawdę dobra. Płynność gry na i5 3470 i gtx 1060 3 GB jest bardzo dobra i spokojnie mogłem grać na maks detalach w 60 FPS na FHD. Jedyny warunek to musimy pozbyć się wszelkich nakładek na ekran jak liczniki FPS czy nVidia Experience, bo z nimi gra stawała się niegrywalna i mocno szarpała, być może naprawią to kolejne patche (oby).

 

20170916182635_1.jpg

Kolejnym bardzo fajnym trybem jest możliwość utworzenia własnych mistrzostw, co się z tym wiąże? Ano możliwość ustawienia własnej kolejności kalendarza wyścigowego , ale również możliwość dostosowania ilości OS w rajdzie i pogody , a co za tym idzie .. możemy pojechać w ciągu 3 dni rajdowych 9 OSów (screen powyżej jak to wygląda) więc jak ktoś będzie chciał to może ustawić 9 epickich OS i spędzić w rajdzie naprawdę sporo czasu ;) . Naprawdę świetna sprawa , która dla miłośnika rajdowego ścigania sporo może przedłużyć rozgrywkę i obcowanie z tytułem.

Również w tegorocznej osłonie pojawił się split screen więc na jednym komputerze możemy się pościągać we dwoje , Jest również tryb Hot Seat, gdzie z kolegami możemy grać po kolei, fajna sprawa. 

No i standardowo multiplayer , ale nie dane mi było się w niego pościgać bo serwery były jeszcze puste.

 

20170916185047_1.jpg

Podsumowując . Seria WRC w rękach Kylotonn idzie naprawdę w dobrą stronę , tegoroczna odsłona jest naprawdę dobra, oferuje sporą zawartość do rajdowego ścigania, oficjalną licencję na auta i trasy. Poprawioną fizykę dającą frajdę i wyzwanie. Sterowanie czy to kierownicą czy padem daje przyjemność i jako całość jest naprawdę dobra.

Plusy

Grafika

Długie OS

Customowe mistrzostwa

Licencja WRC

poprawiona fizyka 

 

Minusy

gryzie się z nakładkami ekranu jak nVidia Experience

trochę mało detali w FFB

AA mogło by być lepsze

 

Ocena końcowa 8/10 dałbym 8,5 ale za ten FFB odejmuje ;)

 

Grę do testów dostarczył Techland Wydawnioctwo 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Recka może się opóźnić bo się cholera przeziębiłem i leżę w łóżku. W zasadzie testy zawieszone na tą chwilę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Taki filmik z kilkoma minutami z różnych rajdów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Recenzja Gotowa w pierwszym poście  i można już czytać :D

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz