GTPL_oldboy1957

Project Cars 2 - ustawienia dla pada

15 postów w tym temacie

Ponieważ zdarzają się jeszcze tacy amatorzy jak ja, co to zamiast kierownicy i pedałów używają do kierowania autem pada, temat ten jest właśnie dla nich.

Co więc zrobić aby używając pada dało się w miarę konkurować z "mistrzami od kiery" ?

Największy problem stanowi zastąpienie kierownicy lewym analogiem i znalezienie właściwych ustawień. W tym celu musimy odwiedzić trzy miejsca.

1. Opcje - sterowanie - konfiguracja. Za lewy analog zastępujący kierownicę odpowiada 5 suwaków : martwa strefa kierowania, czułość kierowania, czułość prędkości, regulacja amortyzacji i tłumienie kontrolera. Żonglując tymi pięcioma suwakami szukamy ustawień najlepiej nam pasujących.

2. Opcje - kamera - pole widzenia i ruch - tu ustawiamy pole widzenia dla każdego widoku, a także odczuwanie prędkości, ruch otoczenia i efekt przeciążenia.

3. Konfiguracja tuningu auta, czyli tzw. setup.

Tylko dobrze dobrane ustawienia wszystkich trzech w/w pozycji daje rezultaty z których możemy być zadowoleni w czasie prowadzenia auta.

Poniżej film z moimi ustawieniami na przykładzie Ginetty G55 GT4 i jazdy na widoku z kokpitu. Pozostałem widoki nie są na razie ustawione, bo chwilowo z nich nie korzystam.

Na koniec jedna uwaga co do widoku z kokpitu. Jak wiemy jest to tylko namiastka tego, co naprawdę widzimy siedząc za kierownicą prawdziwego auta. Ja ten widok dzielę na dwa rodzaje. Pierwszy, to jazda dla zabawy, gdzie fotel jest tak ustawiony, że widzimy wnętrze auta z kierownicą, rekami na niej, czasem i lusterkiem wstecznym, czyli tak jakbyśmy siedzieli w prawdziwym aucie z klapkami przy oczach zasłaniającymi boki i jakąś płytką pod nosem, która odcina nam widok wszystkiego, co znajduje się poniżej kierownicy. Przy takim widoku widzimy ograniczone wnętrze w miarę realistycznie ale to co widzimy przez przednią szybę już takie nie jest. Wszystko za szybą jest nieproporcjonalnie odległe, brak właściwej perspektywy, głębi i wyczucia odległości, a to w zasadzie wyklucza widok z kokpitu z tak odsuniętym fotelem z korzystania z niego podczas poważnego ścigania. Do tego jest drugi widok z kokpitu, jakiego ja używam. W tym widoku fotel jest tak przesunięty do przodu, że z pola widzenia znika lewy słupek nadwozia. Z tak ustawionym fotelem nie widzimy kompletnie niczego we wnętrzu auta ale za to widok przez przednią szybę jest prawie taki jak to, co widzimy przez przednią szybę w realu. A że to co widzimy przed sobą jest w wyścigach wielokrotnie ważniejsze od tego co w środku, ja korzystam tylko z takiego ustawienia fotela. I proszę pamiętać, że zanim zaczniecie grzebać w opcjach i tuningach najpierw ustawcie sobie fotel tak jak lubicie, bo to też ma znaczenie na to, w jaki sposób lewy analog zastąpi wam kierownicę :) 

Powodzenia w grzebaniu bez którego dla "padowców" nie ma ścigania :)

 

7 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 godzin temu, axeMaltesse napisał:

Teraz wszyscy przesiadka na pady :D !

Jestem za. Będzie to w ramach wyrównania szans, tak jak obowiązkowa jazda z kokpitu i bez asyst :D

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak ze wspomagaczami masz wlaczone? Z filmiku wnioskuje ze chyba bez absu jedziesz ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ustawienia naprawdę super sprawdzałem na fc frenault i pare innych i lepsze czasy. Fura jak przyklejona. Dzięki ci za ten filmik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chodzi o wspomagania kierowania, to korzystam z tego, co w danym evencie jest dozwolone. Jeśli jest dozwolona kontrola trakcji, a bez niej auto jest dla padowców trudne w prowadzeniu, to z TCS korzystam. Siłę, z jaką działa TCS ustawia się w setupie auta. Z ABS korzystam zawsze, gdy jest to dozwolone. Siłę jego działania też ustawia się w setupie auta. Jeśli nie jest dozwolony, to wówczas ustawiam niższe ciśnienie w układzie hamulcowym w setupie auta i zmieniam balans hamulców. Chodzi o takie ustawienie hamulców żeby nie blokowały się koła i żeby auto skręcało w trakcie hamowania, a nie jechało prosto lub zarzucało tyłem. Z kontroli stabilności tu nie korzystamy, więc nie robi tego nikt, chyba że przez przypadek :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jeśli chodzi o wspomagania kierowania, to korzystam z tego, co w danym evencie jest dozwolone. Jeśli jest dozwolona kontrola trakcji, a bez niej auto jest dla padowców trudne w prowadzeniu, to z TCS korzystam. Siłę, z jaką działa TCS ustawia się w setupie auta. Z ABS korzystam zawsze, gdy jest to dozwolone. Siłę jego działania też ustawia się w setupie auta. Jeśli nie jest dozwolony, to wówczas ustawiam niższe ciśnienie w układzie hamulcowym w setupie auta i zmieniam balans hamulców. Chodzi o takie ustawienie hamulców żeby nie blokowały się koła i żeby auto skręcało w trakcie hamowania, a nie jechało prosto lub zarzucało tyłem. Z kontroli stabilności tu nie korzystamy, więc nie robi tego nikt, chyba że przez przypadek

Tak te myslalem gralem wyscig zaproszeniowy jaguarem xj220 i bez tc bylo ciezko po kilku obratach wlaczylem. Ale wiekszosci furach da sie bez. Wieksza satysfakcja z wygranej a i zabawa super.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja ostatnio testowałem te ustawiania poniżej na padzie od Xbox one i jeździ sie autami gt3 naprawdę super. Polecam spróbować 

20171030143500_1.jpg

20171030143507_1.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzisiaj z ciekawości sprawdzę te ustawienia, ale oglądając filmik ośmielę się stwierdzić, że przejazd wygląda trochę "sztywno"... samochód reaguje trochę jakbyś grał na klawiaturze, brakuje płynności pokonywania zakrętów, główną tego przyczyną jest prawdopodobnie ustawienie czułości prędkości na 100, dla mnie to zdecydowanie za dużo, auto ma wtedy bardzo ograniczony "skręt". W odpowiedzi zamieszczam moje ustawienia nad którymi pracowałem wiele godzin i chyba w końcu udało mi się dopasować w satysfakcjonujący dla mnie sposób, może komuś innemu też przypadną do gustu, z góry przepraszam za kiepską jakość zdjęcia robione telefonem po ciemku :P

Bardzo ważną kwestią czerpania przyjemności z gry w PCars2 na padzie jest też oczywiście setup samochodów i z tym mam teraz największy problem, jest kilka samochodów, które mają rewelacyjne ustawienia narzucone przez twórców: stabilne i luźne (ja preferuje stabilne), ale niestety znaczna większość aut nie prowadzi się tak dobrze jakbym sobie tego życzył i czuję że głównym powodem są te setupy i tu rodzi się pytanie, czy jest jakiś uniwersalny patent na ustawienia lub jakaś baza ustawień dla PCars2 jak to było w przypadku PCars1, czyli http://projectcarssetups.eu/#/bycar ???

pcars2 ps4 pad setup1.jpg

pcars2 ps4 pad setup2.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie a czy wibracja pada ma wplym na ptowadzenie bo czytalem tu i uwdzie ze ma bardzo duzy chodz sam tego nie odczulem.

Ja np lubie czuc krawezniki czy poslig ale widze ze ludzoe roznie ustawiaja.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

SPROSTOWANIE!!! Chciałem zamieścić małe sprostowanie wcześniejszej wypowiedzi na temat ustawienia czułości prędkości, po dłuższym przeanalizowaniu i wielu godzinach testów :P potwierdzam, że wyższe ustawienie tego parametru jednak wpływa bardzo pozytywnie na obsługę PC2 padem, po części jest to kwestia obycia i przyzwyczajenia, ale zdecydowanie łatwiej okiełznać pojazdy przy dużych prędkościach, zwiększając też płynność ich pokonywania. Wiele czasu spędziłem też studiując rezultaty zmian poszczególnych ustawień w samochodach oraz testując je osobiście i udało mi się znaleźć taki prawie uniwersalny patent na większość samochodów w grze. Zawsze korzystam z ustawienia, "stabilnego" sugerowanego przez twórców jako bazy i prawie w każdym przypadku jest ono już samo w sobie bardzo dobre, ja lekko ingeruję w balans hamulców (staram się utrzymać proporcje minimum 60/40 lub nawet więcej siły na przód), zwiększam hamowanie silnikiem, delikatnie zmniejszam siłę stabilizatorów poprzecznych (tylny zawsze troszkę bardziej), czasem delikatnie "zmiękczam" sprężyny, jeżeli auto zdaje się zbyt twarde i zbyt ostro reaguje w zakrętach, jeżeli chcę by troszkę bardziej nurkowało i skuteczniej hamowało zmniejszam siłę przednich sprężyn, ale z zachowaniem równowagi, aby nie tracić kontroli nad samochodem przy bardziej gwałtownych hamowaniach trochę trudno to wytłumaczyć trzeba poeksperymentować i chyba najważniejsze dyferencjał, domyślnie większość samochodów korzysta tylko z LSD (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) w setupie "stabilnym" jest on dość dobrze ustawiony, ale bardzo generalizując w większości przypadków zmniejszam o 10N lub 20N siłę przy jakiej mechanizm ma się załączyć i ustawiam rampy mniej więcej 60/30 (w bardziej narowistych autach 70/30 lub nawet 80/30). Można też pogrzebać przy kątach pochylenia kół, generalnie po wielu godzinach testowania widzę, że te ustawienia oraz zachowanie opon ogrywają kluczową rolę w kontrolowaniu pojazdu i samym jego zachowaniu na torze. Ja dzięki tym ustawieniom, czerpię z gry jeszcze większą przyjemność, ale i tak ciągle próbuję czy nie da się czegoś jeszcze ulepszyć to już chyba obsesja :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz